حضور نیروهای آمریکایی در گذرگاه مرزی القائم عراق به بهانه رصد تروریست‌ها

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریهحاکیست، صدها تن از نیروهای کمکی شبه نظامیان کُرد خود را به نوار ساحلی شرق رود فرات رسانده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شبه نظامی کُرد خود را از مرزهای استان حسکه به پایگاه نظامی «التنک» در منطقه بیابانی «الشعیطات» در شرق رود فرات رساندند تا در روزهای آینده با تروریست های داعش نبرد کنند.

به گفته منابع میدانی، برخی از خودروهای نظامی شبه نظامی کُرد که به منطقه «الشعیطات» اعزام شدند، پرچم اقلیم کردستان را برافراشته بودند؛ گفته شده عملیات نیروهای شبه نظامی کُرد علیه تروریست های داعش از هفته آینده شروع خواهد شد.

تروریست های داعش در روزهای گذشته با ضد حملات غافلگیرانه موفق شدند تمامی مناطق از دست رفته در ۵۰ روز گذشته را دوباره در نوار ساحلی شرق رود فرات به اشغال دربیاورند و خود را به نزدیکی مرزهای مشترک با عراق برسانند و ضربات مهلکی را به شبه نظامیان کُرد وارد کنند.

 

پیشروی های گسترده تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات باعث شده شماری از فرماندهان میدانی شبه نظامیان کُرد با یکدیگر اختلاف پیدا کنند و براساس اطلاعات به دست آمده تعدادی از آنان از مقام خود کناره گیری کردند.

نیروهای شبه نظامی کُرد مستقر در چاه نفتی «کونیکو» از ترس حملات عناصر تروریستی داعش، ۳۵ خودروی نظامی و تجهیزات را از این میدان نفتی به سمت منطقه «الشدادی» در جنوب استان حسکه انتقال دادند.

 
انتقال نظامیان آمریکایی به گذرگاه القائم
جنگنده های ائتلاف هم در ساعات گذشته شهرک هجین (مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات) را به شدت هدف قرار دادند اما خبرها حاکیست شهروندان عادی قربانی این حملات شدند.

گفته شده، ۲۴ تن از شهروندان شهرک هجین از جمله چند کودک و زن در این حملات کور جان باختند و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند؛ حملات جنگنده های ائتلاف به مناطق مسکونی برای چندمین بار متوالی در هفته های گذشته صورت می گیرد و در مواری حتی از بمب های ممنوعه علیه مردم  استفاده شده است.

 درگیری ها در نوار ساحلی شرق رود فرات نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و در وضعیت میدانی هم تغییر خاصی صورت نگرفته و پیشروی های تروریست های داعش تا حدود زیادی متوقف شده است.

 
استقرار رزمندگان عراقی در مرز سوریه
استقرار رزمندگان عراقی در مرز سوریه

خبرها از منطقه بیابانی «الروضه» در شرق استان دیرالزور حاکیست، حمله ناگهانی هسته های خاموش داعش منجر به کشته و زخمی شدند دهها تن از نیروهای شبه نظامی کُرد شده است و در نهایت جنگنده های ائتلاف برای نجات شبه نظامیان کُرد وارد عمل شدند و شماری از تروریست های داعش در حملات هوایی از پای درآمدند.

از مناطق غربی استان الانبار عراق خبر می رسد، شماری از نیروهای آمریکایی با تجهیزات نظامی کامل خود را به گذرگاه مرزی القائم رسانده اند و این گونه القا می کنند که در حال رصد تحرکات تروریست های داعش در مناطق مرزی مشترک با سوریه هستند.

نیروهای آمریکایی در گذرگاه مرزی القائم جلسه ای مسترک با نیروهای ارتش و عشایر عراق تشکیل دادند اما فرماندهان میدانی بسیج مردمی زمانی که دریافتند آمریکایی ها در این جلسه حضور دارتد از شرکت در این نشست خودداری کردند.

 

 
 
توپخانه نیروهای بسیج مردمی مستقر در غرب استان الانبار هم به شدت مواضع تروریست های داعش را در نوار ساحلی شرق رود فرات هدف قرار دادند؛ همزمان توپخانه نیروهای فرانسوی هم در شرق رود فرات مواضع تروریست های داعش را نشانه رفتند.