روسیه ادعای جاسوسی از اتریش را بی‌اساس خواند

وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که ادعای وین درباره این که روسیه به مدت دو دهه از یک سرهنگ اتریشی به عنوان جاسوس استفاده می کرده است، ادعایی مشکوک است که هیچ گونه شواهدی برای اثبات آن وجود ندارد.

وزرات خارجه روسیه همچنین به سفیر اتریش در مسکو یادآور شده است که به گفته وزیر امور خارجه اتریش، چنانچه ادعای مشکوک جاسوسی تایید شود، روابط روسیه و اتریش به طور جدی رو به وخامت خواهد گذاشت. طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، ادعاهای بدون مدرک اتریش در این باره تا کنون هم روابط میان دو کشور را پیچیده کرده است، در حالی که مسکو و وین تا همین اواخر از روابطی مثبت بهره مند بودند.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه سفیر اتریش را فراخواند. سباستین کورتز صدر اعظم اتریش مدعی شده است که یک سرهنگ اتریشی که اخیرا بازنشسته شده است، از دهه 1990 میلادی فعالیت های جاسوسی برای روسیه انجام می داده است.

به گفته ماریو کوناسک، وزیر دفاع اتریش، اطلاعات مربوط به جاسوسی این سرهنگ ارتش چند هفته پیش از سوی سازمان اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی در اختیار اتریش قرار گرفته است. کارین کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش برنامه سفر به روسیه را لغو کرد و سفیر روسیه در اتریش به وزارت خارجه این کشور فرا خوانده شده است.