دشمنان دمشق سهمی در بازسازی سوریه ندارند

«ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد رویکرد دولت این کشور در مرحله پیش رو با اعطای اولویت به طرح‌های ویژه بازسازی سوریه است، سوری‌ها برای این موضوع در اولویت قرار دارند به همین دلیل از آنها برای انجام این کار دعوت می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الوطن»، سوسان در ادامه از تاجران سوری  که تروریسم و شرایط، آنها را ناچار به خروج از کشور کرده است، خواست به  سوریه بازگردند تا در به راه افتادن دوباره چرخ تولید مشارکت کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد دفتر پیگیری امور اقتصادی در بازسازی (وابسته به وزارت خارجه سوریه) از زمان تأسیس در سپتامبر سال گذشته (2017) هزاران نامه دریافت کرده و درخواست‌های حداقل 400 شرکت مورد بررسی قرار گرفته است، شرکت‌هایی که از کشورهای مختلف بویژه روسیه، چین، هند و نیز شرکت‌های وابسته به مهاجران سوری در خارج هستند.

وی تأکید کرد: کشورهای دشمن جایی در بازسازی سوریه نخواهند داشت. سوریه مدتی است توجه به شرق را رویکرد خود قرار داده زیرا کشورهای غربی که همواره شریک اقتصادی اول سوریه بوده‌اند دیگر قابل اعتماد نیستند و به همین دلیل دمشق نیاز به شریک‌های مورد اعتماد دارد که  بویژه در سختی‌ها کنار سوریه بایستند.

ایمن سوسان در پایان تأکید کرد وزارت خارجه سوریه نقشی مهم در مرحله آینده بویژه بازسازی خواهد داشت به همین دلیل با طرف‌های سوری همکاری خواهد کرد.

جنگ سوریه از ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱ (۶ بهمن ۱۳۸۹) شروع شد و برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که امسال (2018) سال پایانی آن است.

وبگاه خبری «شام تایمز» سوریه در گزارشی با عنوان «امسال، پایان جنگ سوریه اعلام می‌شود»، به مهم‌ترین شاخص‌های پایان قریب الوقوع جنگ سوریه پرداخت.