درخواست وکیل دو شاهزاده عربستانی برای آزادکردن موکلانش

حاتم ایلی، وکیل مدافع سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان بن محمد آل سلمان، شاهزاده عربستانی تاکید کرد، ریاض هیچگونه اتهامی را رسما متوجه این دو نکرده و اجازه ملاقات با خانواده‌شان را نیز به آنها نمی‌دهد.

ایلی گفت: پس از قتل خاشقجی در اوایل ماه گذشته میلادی من از خانواده این دو شاهزاده بازداشت شد خواستم با رسانه‌ها درباره پرونده آنها صحبت کنند و ریاض را برای آزادی آنها تحت فشار بگذارند.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، ایلی تاکید کرد، بازداشت این شاهزاده و پدرش نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود زیرا بازداشتی بدون علت است.

ایلی افزود: پدر این شاهزاده بازداشت شده به محض دیدار با وکیل پسرش در پاریس جهت طرح درخواست رسیدگی به پرونده فرزندش بازداشت شد.

وی پس از پذیرش این پرونده، ابتدا تلاش کرد با برخی اشخاص در عربستان رایزنی کند اما پس از ناکام ماندن این تلاش‌ها، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، وزیر خارجه فرانسه خواست ریاض را برای آزادی دو موکلش تحت فشار بگذارند.

رئیس جمهور فرانسه تنها کسی است که به درخواست ایلی پاسخ داده و این پرونده را جهت پیگیری آن با مسئولان عربستانی به وزارت خارجه فرانسه ارجاع داد.

وکیل مدافع این دو شاهزاده بازداشت شده از حسادت شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نسبت به سلمان بن عبد العزیز بن سلمان به دلیل روابط بین‌المللی گسترده‌ای که اخیرا در اروپا داشته، سخن گفت.

شاهزاده بازداشت شده در سازمان بین‌المللی فرانکفورت کار می‌کرد و نشان افتخار فرانسه را گرفته بود، او فارغ التحصیل دانشگاه سوربون فرانسه و مسلط به سه زبان از جمله فرانسوی است.

روزنامه سبق نزدیک به بن سلمان پیشتر نوشته بود، سلمان بن محمد از جمله ۱۱ شاهزاده‌ای بود که اعتراضاتی علیه ریاض داشت.