اقدام نامتعارف دیگر از ترامپ و ملانیا

مدیر ارتباطات ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا گفت: نه ترامپ و نه ملانیا در این مراسم در تاریخ دوم دسامبر حضور پیدا نخواهند کرد.

گریشام به آسوشیتدپرس گفت: انتظار نمی‌رود که برنده‌های مدال‌های ملی این مرکز نظیر مدال ملی هنرها، مدال ملی انسانیت یا مدال ملی دانش پیش از پایان سال جاری میلادی اعلام شود.

او گفت: هفته‌های باقی مانده از سال ۲۰۱۸ شلوغ‌ترین زمان سال برای کاخ سفید است. این اتفاق موجب ادامه فاصله گرفتن بی سابقه دولت ترامپ از جوامع هنری و علمی می‌شود. از سپتامبر ۲۰۱۶ هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بود، هیچ مدال ملی هنری یا انسانیت اعلام نشده یا اعطا نشده است.

از زمانی که این جوایز در اواسط دهه ۱۹۸۰ تشکیل شده‌اند این طولانی‌ترین شکاف محسوب می‌شود.

از ماه مه سال ۲۰۱۶ هیچگونه مدال علمی اعطا نشده است.

یک رئیس سابق بنیاد ملی هنرهای آمریکا که ناظر بر معرفی برندگان مدال هنرها است، گفت از این وضعیت ناخرسند است.

دانا جیویا، رئیس سابق بنیاد موقوفه ملی هنرهای آمریکا از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ به آسوشیتدپرس گفت: بی اعتنایی دولت فعلی آمریکا به فرهنگ و دانش و سنت‌های ریاست جمهوری مایه شرمساری است.

پیش از این روسای جمهور دیگر آمریکا شامل بیل‌ کلیتون و جیمی کارتر در مراسم‌های مرکز کندی در مواقعی شرکت نکردند، اما ترامپ اولین رئیس جمهوری است که دو بار در آن شرکت نمی‌کند.

گریشام گفت: ترامپ قرار است در برنامه شلوغ خود در اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین شرکت کند. این در حالی است که اگر او به مراسم مرکز کندی برود، بعید است که با استقبال گرمی روبرو شود، چرا که تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم از منتقدان رئیس جمهور آمریکا هستند.

سال گذشته نیز برخی از مهمان‌های این مراسم گفتند اگر ترامپ در آنجا حضور داشته باشد، این مراسم را تحریم خواهد کرد.