پیامدهای شکست اسرائیل در غزه همچنان پابرجاست

علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: تصویر کلی محور سه جانبه آمریکا ، اسرائیل و عربستان چیزی جزء شکست و ناتوانی و ناکامی در سراسر منطقه نیست. این محور شکست‌های زیادی خورده است و از شکستی وارد شکست دیگر می شود که آخرین شکست این محور در ساحل غربی یمن بود.

وی افزود: متجاوزان آمریکایی - سعودی در یمن با وجود تجاوزگری وحشیانه، به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و شکست بزرگی را در ساحل غربی یمن و شهر الحدیده متحمل شده و مجبور شدند که توقف حمله به الحدیده را به خاطر تلفات و خسارت های زیاد خود و محاصره شدن نیروهای خودشان به علت پایداری و دلاوری ارتش و کمیته های مقاومت مردمی اعلام کنند. 

دعموش اظهار داشت: اسرائیل نیز در تجاوزگری اخیر خود به غزه شکست خورد که تبعات آن همچنان برجاست است و بعد از استعفای اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل، چه بسا کابینه نتانیاهو استعفای خود را اعلام کند.

وی کسانی را که بدنبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند، خیانتکار و توطئه گر خواند و گفت: شکست آمریکا ،‌ عربستان و اسرائیل در دستیابی به اهداف خود در یمن ،  سوریه ، لبنان و فلسطین به معنای پایان درگیری نیست بلکه ما همچنان در قلب نبرد به سرمی بریم و دشمن تلاش خواهد کرد که از جنبه های سیاسی، نظامی، رسانه ای، اقتصادی و مالی فشار بیشتری بیاورد و به سادگی  تسلیم نخواهد شد بنابراین تداوم درگیری در منطقه و تهدیدهای دشمنان علیه ملت‌ها و کشورهای منطقه، پایداری و استقامت و پافشاری بر اهرم‌های قدرت و در صدر آن مقاومت را ایجاب می‌کند تا ائتلاف آمریکایی به طور کامل شکست خورده و محور مقاومت و نقش و طرح آن در منطقه بیش از پیش ریشه دار تر شود.