ناکامی تروریست‌ها و هلاکت آنان در عملیات ارتش سوریه

ارتش سوریه تلاش تروریست‌ها برای حمله به منطقه‌ای در شمال غرب شهر حماه را دفع کرد و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت، یگان‌های ارتش سوریه روز جمعه با گروهی از تروریست‌ها که قصد حمله و نفوذ به یکی از مراکز نظامی ارتش در اطراف شهر السرمانیه در شمال غرب حماه را داشتند، درگیر شدند.

این منبع نظامی افزود یگان‌های ارتش سوریه حمله تروریست‌ها به مرکز نظامی در اطراف شهرک السرمانیه را دفع و تلفات و خسارات سنگینی به آنان وارد کردند. بر اثر درگیری شدید یگان‌های ارتش سوریه با تروریست‌ها در شمال غرب حماه تعدادی از تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند. تعدادی از سربازان ارتش نیز در این درگیری شهید یا زخمی شدند.

­ در همین حال؛ خبرنگار سانا در حماه گزارش داد تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به «گردان‌های العزه» تحت فرماندهی گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره روز جمعه با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین به طرف پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه در اطراف منطقه عاری از سلاح در شمال و شمال غرب حماه حمله کردند. همزمان با این حملات، شماری از تروریست‌ها تلاش کردند تا از چند محور به طرف مراکز نظامی در حومه شمال غرب حماه حمله کنند.

خبرنگار سانا تاکید کرد یگان‌های ارتش سوریه به حمله تروریست‌های متجاوز پاسخ دادند و با خمپاره و سلاح‌های سبک مواضع و محل استقرار تروریست‌ها را هدف قرار دادند که به هلاکت یا زخمی شدن شماری از آنان منجر شد. یگان‌های ارتش سوریه فقط با استفاده از سلاح‌های سبک به اقدام تروریست‌ها در نقض توافقنامه ایجاد منطقه عاری از سلاح پاسخ دادند.

یگان‌های ارتش سوریه روز پنجشنبه نیز تلاش تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به «گردان‌های العزه» برای حمله به اطراف شهرک اللطامنه، غرب شهرک الزکاه و منطقه حصرایا و روستا‌ها و کشتزار‌های امن در شمال حماه را دفع و تلفات و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کردند.