ازدواج همجنس‌گرایان در کالیفرنیا نیز آزاد شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "فرانسه"، یکی از دادگاه های تجدیدنظر دولت فدرال در ایالت کالیفرنیا روز گذشته اعلام کرد که ماده اصلاحیه ای شماره ۸ قانون اساسی این ایالت که بر اساس آن ازدواج هم جنس گرایان ممنوع اعلام شده است، اصول دادرسی و حمایت برابر در برابر قانون را در این ایالت نقض می کند.

ازدواج همجنس گرایان در سال ۲۰۰۸ میلادی در ایالت کالیفرنیا تاحدی آزاد شده بود اما بعد ها متعاقب رفراندومی که پیرامون طرح پیشنهادی شماره ۸ در این ایالت برگزار شد، منع شد؛ برگزاری این رفراندوم به بازنویسی قانون اساسی این ایالت منجر شد و به این ترتیب ازدواج بین زوج های زن و مرد محدود شد.

هیئتی متشکل از سه قاضی روز گذشته در " سان فرانسیسکو " نیز اعلام کردند که دادگاه بدوی به درستی اعلام کرده است که ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان نقض قانون اساسی است.

" استفان رینهارد " در اعلام دیدگاه حمایتی خود از لغو ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان نوشت: ممنوعیت ازدواج هم جنس گرایان برابری قانون را نقض کرده و گروه اقلیت را هدف قرار می دهد و بدون هیچ دلیلی از حقوقی که گروه اقلیت همجنس گرایان دارا هستند صرف نظر می کند.

رینهارد در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: ماده اصلاحی شماره ۸ هیچ هدف و تاثیری جز کاهش وضعیت و کرامت انسانی همجنس گرایان در کالیفرنیا ندارد.

" میت رامنی " فرماندار سابق ایالت ماساچوست و یکی از نامزدهای پیشروی رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در انتقاد از این حکم دادگاه اعلام کرد: امروز، قضات غیرمنتخب تمایل مردم کالیفرنیا را که در جهت حمایت از ازدواج های سنتی رای داده بودند، نادیده گرفت؛ این تصمیم به اختلافات پایان نمی دهد و من انتظار دارم که این حکم در دادگاه عالی کشور بررسی شود.

" کامالا هریس " دادستان کل کالیفرنیا نیز تصمیم لغو ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان در این ایالت را آزادی برای عدالت؛ برابری و عدم تبعیض توصیف کرد.

این در حالیست که تصمیم دادگاه تجدید نظر برای لغو ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان باعثنمی شود که زوج های همجنس باز بتوانند سریعا با یکدیگر ازدواج کنند و این ممنوعیت همچنان اجرایی است تا اینکه دادگاه عالی کشور حکم خود را صادر کند.

مجلس سنای واشنگتن نیز چندی پیش لایحه ازدواج همجنس گرایان را تصویب کرد و به این ترتیب در کنار ۶ ایالت "کانکتیکات"، "آیوا"، "ماساچوست"، "نیوهمپشایر"، "نیویورک" و "ورمونت" آمریکا به همراه منطقه "کلمبیا"، واشنگتن به هفتمین ایالت در آمریکا تبدیل شد که ازدواج همجنس گرایان در آن به صورت قانون مصوب شده است.