شرط سوریه برای آزاد کردن ۴۹ افسر تُرک

به گزارش فارس،رادیو شام اف ام از تلاش دولت ترکیه برای آزاد کردن ۴۹ عنصر اطلاعاتی خود خبر داد که در ماههای گذشته در سوریه بازداشت شدهاند.

این رادیو که به گفته رسانه‌ها به هیئت حاکمه سوریه نزدیک است، اعلام کرد که ترکیه مذاکرات خود را مدتی است آغاز کرد است اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته این رادیو، سوریه برای ترکیه سه شرط قرار داده است:

۱ - تسلیم کردن افسران فراری ارتش سوریه که به ترکیه فرار کرده‌ و علیه دولت سوریه فعال هستند به همراه عناصر گروهک ارتش آزاد.

۲ - پایبندی ترکیه به ممانعت از نفوذ عناصر گروهک ارتش آزاد سوریه به خاک سوریه از مرز ترکیه و ممانعت از تمرین و آموزش این عناصر در خاک ترکیه.

۳ - ایران شاهد توافق طرفین باشد.

دو هفته پیش هفته نامه ایدنلیک ترکیه از بازداشت شدن ۴۹ عنصر اطلاعاتی ترکیه در خاک سوریه خبر داده بود.

این نشریه افزود که هیئتی از دستگاه اطلاعات نظامی ترکیه اخیرا در سفری محرمانه به سوریه(یک ماه پیش) تلاش کرد که با مذاکراه با مقامات سوریه، آنان را آزاد کند ولی دست خالی از دمشق بازگشت.

مسئولان سوری به خبرنگار این نشریه ترکزبان اعلام کردند که سوریه آماده آزاد کردن این عناصر اطلاعاتی است اما ترکیه باید در مقابل این کار، همه معارضان خارجنشین سوریه بخصوص شورای موسوم به شورای ملی سوریه (به ریاست برهانالدین غلیون) را از این کشور بیرون کند و دفاتر آنان را ببندد.