حمله موشکی یمنی ها به ائتلاف سعودی

یگان موشکی یمن بامداد امروز با شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-1»، مواضع «مزدوران» وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه «فرضه نهم» واقع در شمال شرقی استان صنعاء را هدف قرار داد.

منابع یمنی می‌گویند که این موشک دقیقا به محل تجمع عناصر مزدور مستقر در پایین منطقه «نقیل» در فرضه نهم اصابت کرده است که در اثر آن شماری از آنها کشته شدند.

موشک بالستیک بدر-1 که  نسل اول از موشک‌های بالستیک ساخت داخل یمن است، با سوخت جامد کار می‌کند و دارای سرعت بالا و کارآیی زیادی است، لذا نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

یگان موشکی یمن در طول سال‌های تجاوزات ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد و از همین روی، قدرت موشکی این کشور با وجود محاصره همه جانبه آن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

عربستان سعودی با حمایت امارات، آمریکا، انگلیس و فرانسه از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است، اما رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به عنوان دست نشانده خود در این کشور به قدرت برسانند.

نیروهای موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از ظهر دیروز(دوشنبه) نیز یک فروند موشک بالستیک هوشمند «بدر1-p» را به سوی مقر نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای «میدی» استان حجه شلیک کرده بودند که در پی آن تعدادی از شبه نظامیان کشته و یا زخمی شدند.

شلیک این موشک‌ها در حالی صورت می‎گیرد که «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اخیرا از آمادگی این کشور برای توقف عملیات نظامی از جمله حملات موشکی و پهپادی خبر داده است.

الحوثی یکشنبه شب گذشته در بیانیه‎ای اعلام کرده بود که یمن در راستای حمایت از تلاش نماینده سازمان ملل برای برقراری صلح و گرفتن بهانه ادامه تجاوزات دشمن، حاضر است همه عملیات نظامی خود را در صورت توقف حملات ائتلاف سعودی، متوقف کند.