احتمال تحریم عوامل مرتبط با قتل خاشقچی توسط فرانسه

«ژان ایو لودریان» به شبکه Europ 1 گفت: ما در این زمینه در همکاری نزدیک با دولت آلمان هستیم و تصمیم خودمان را برای تحریم افراد مشخصی از عربستان سعودی، تا آنجا که درباره عوامل قتل خاشقچی می‌دانیم، هدف تحریم قرار خواهیم داد. 

روز گذشته دولت آلمان 17 نفر از اتباع سعودی که در قتل خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول نقش داشته‌اند را مورد تحریم قرار داد و سفر آنها به این کشور را ممنوع اعلام کرد. 

لودریان در عین حال گفت: ما معتقدیم که نیاز داریم تا کمی جلوتر برویم چرا که هنوز همه واقعیت مشخص نشده است. 

وزیر خارجه فرانسه به زمان، افراد هدف تحریم و چگونگی تحریمها اشاره نکرد اما تاکید کرد که پاریس می‌خواهد قبل از هر تصمیمی همه حقیقت روشن شود.

لودریان افزود: ما می‌خواهیم همه واقعیات مشخص شود، الان چنین نیست. وقتی می‌گویم واقعیات یعنی شرایط، افرادی که مسئول هستند تا که تصمیم خودمان را بگیریم که چه کسانی را باید هدف تحریم قرار داد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی سازمان سیا که گفته محمد بن سلمان مسئول قتل خاشقچی است و اینکه آیا او می‌تواند در قدرت بماند نیز گفت: پاریس قصد ندارد در امور داخلی عربستان سعودی مداخله کند.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که ارزیابی سیا این است که ولیعهد سعودی آمر قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی بوده است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: محمد بن سلمان اقدامات و ابتکاراتی در عربستان انجام داد که هیچ کس انتظار نداشت و همه از او تقدیر کردند اما امروز مساله کمی پیچیده تر از آن است، با اینحال فرانسه قصد ندارد در امور داخلی ریاض دخالت کند و خود مقامات سعودی باید این را حل کنند.