نمایندگان کنگره آمریکا با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کردند

هیئت کنگره آمریکا به سرپرستی «ترنت کیلی» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میرضیایف در این دیدار با خوش آمدگویی به نمایندگان کنگره آمریکا که در بین آنان «ویسنته گانزالس»، «رونالد ایستس»، «رودژر مارشال» و «جینیفر گانسالز کالان» نیز حضور داشتند برگزاری موفقیت آمیز انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی آمریکا را تبریک گفت.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار همچنین بر ایجاد «رایزنی در ازبکستان» در پارلمان به سرپرستی ترنت کیلی و ویسنته گانزالس تاکید کرد.

وی ابراز اطمینان کرد: این مکانیزم در تعمیق روابط همه جانبه و پیشبرد طرح‌های مشخص اقتصادی یک عامل مهم خواهد بود.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه ازبکستان و آمریکا تاکید کرد.

هم اکنون 2 کشور برای افزایش تجارت، جذب سرمایه گذاری‌های مستقیم و فن آوری‌های شرکت‌های بزرگ آمریکایی و مدرنیزه کردن حوزه‌های اقتصادی ازبکستان فعالیت‌های هدفمند انجام می‌گیرد.

از سال جاری میلادی حجم مبادلات بازرگانی 2 کشور 2 برابر افزایش یافت و 25 شرکت جدید با حضور سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی در ازبکستان ایجاد شده است.

نمایندگان کنگره آمریکا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی صمیمی رئیس جمهور ازبکستان برای اصلاحات در دست اجرای این کشور و دگرگونی‌ها در تمام زمینه‌ها اهمیت زیاد قائل شدند.

آنان همچنین بر گسترش و تعمیق همکاری‌های متقابل بین 2 کشور تاکید کردند.

در این دیدار همچنین مسایل روز روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی و منطقه‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هم اکنون در قلمرو ازبکستان 210 شرکت با حضور شرکت‌های آمریکا فعالیت می‌کنند و از آغاز سال 2018 میلادی 25 شرکت جدید با حضور سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی ایجاد شده است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.