حمله گسترده نظامیان عراقی به راه‌های نجات داعش

 در راستای عملیات پاکسازی استان صلاح‌الدین، جنگنده‌های ارتش عراق توانستند در یک عملیات موفقیت‌آمیز، تونل‌ها و مقرهای گروه تروریستی داعش را بمباران و همه آنها را به طور کامل منهدم کنند. همچنین سرویس‌های اطلاعاتی نیز توانستند شماری از تروریست‌های مستقر در این استان را بازداشت کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی گفت: فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای بسیج مردمی عراق عملیات پاکسازی استان صلاح‌الدین را ادامه می‌دهند. همزمان فرماندهی نیروی هوایی ارتش نیز پایگاه‌های داعش را در مناطق الشرقاط، الصینیه و الفتحه هدف قرار دادند و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. آنها همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده را منهدم کردند.

سپهبد خلبان حامد المالکی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار العراقیه تصریح کرد: «شانزده تروریست داعش در منطقه شرق صلاح‌الدین به هلاکت رسیدند و هفت تونل زیرزمینی نیز منهدم شد و چهار خودروی حامل تیربار نیز هدف قرار داده شد.

وی افزود: ما پنج تونل را در جزیره الحضر منهدم کردیم. در این حملات یک تونل، یک تیربار و یک موتورسیکلت در منطقه تلول الباج منهدم شد. یک خودرو و یک صندوق مهمات نیز در روستای البوجمعه هدف قرار گرفت. یک تونل در جزیره الصینیه منهدم شد و چهار تروریست نیز در همین منطقه به هلاکت رسیدند. در کنعون هم شانزده تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و یک تیربار در شرق الصینیه هدف قرار داده شد. یک تونل دیگر در الشرقاط منهدم شد و سه تروریست داعش نیز در همین منطقه به هلاکت رسیدند.

این نظامی عراقی گفت: ما یک پایگاه نظامی کشف کردیم که در آن مواد منفجره فراوانی انبار شده بود. دو تیربار و سه تونل نیز در منطقه الفتحه در سلسله کوه های حمرین منهدم شدند.

خبرنگار العراقیه افزود: منابع اطلاعاتی تاکید می‌کنند سرویس‌های اطلاعاتی استان صلاح الدین و یگان عقاب‌های اطلاعاتی توانستند چندین باند و گروهک تروریستی را منهدم کنند. این گروهک‌ها چندی پیش چند عملیات تروریستی به شهروندان بیگناه عراقی در موصل و صلاح الدین ترتیب داده بودند.

فاضل ابورغیف، کارشناس امنیتی عراقی نیز گفت: «اداره مبارزه با تروریسم استان صلاح الدین در سریعترین عملیات اطلاعاتی توانست کمتر از یک ساعت، گروهی متشکل از شش تروریست را بازداشت کنند، تروریست‌هایی که یک خودرو را در استان صلاح الدین منفجر کرده بودند. یگان عقاب های اطلاعاتی نیز توانست گروه بسیار بزرگی را در غرب استان نینوا تار و مار کند. گروه تروریستی داعش تلاش می‌کرد در این مناطق فعالیت خود را دوباره از سر بگیرد».

خبرنگار العراقیه ادامه داد: فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی ستاد ارتش عراق طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌دستانه‌ای برای به شکست کشاندن توطئه‌های هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش به اجرا در می‌آورد زیرا این هسته ها تلاش می‌کنند مناطق آزاد شده را هدف قرار دهند.

گفتنی است فرماندهی عملیات، اداره های پلیس و سرویس های اطلاعاتی همچون یک گروه واحد کنار هم در حال فعالیت هستند تا با شناسایی گروهک‌های تروریستی، مانع اجرای عملیات آنها شوند.