دست داشتن بن سلمان در ترور خاشقجی کاملا روشن است

 یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که از تحقیقات آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) آگاهی دارد، در گفتگو با شبکه «ای بی سی نیوز» اعلام کرده دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی آَشکار است.

پایگاه اینترنتی شبکه ای بی سی نیوز نیز در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل هفته گفت دولت این کشور تا روز سه‌شنبه گزارش کاملی در خصوص کشته شدن جمال خاشقجی ارائه خواهد کرد. او گزارش هایی حاکی از آنکه محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است، رد کرد.

اما یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که نسخه‌ای از ارزیابی و گزارش سازمان سیا درخصوص کشته شدن خاشقجی را دیده است به شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت کاملا روشن است که ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: «اینکه سرنخ ماجرا به بالاترین سطح می رسد کاملا واضح و روشن است. بر سر اینکه سران در این ماجرا مداخله داشته‌اند اجماع جمعی وجود دارد.»

وی افزود: در گزارش هیچ تردیدی ابراز نشده است، اما در مواردی که قتل را به ولیعهد عربستان نسبت داده اند از کلماتی نظیر «احتمالا» و«شاید» استفاده شده است. این مقام افزود گزارش های تحلیلی سیا معمولا شامل نتیجه گیری قطعی و علنی نیست.

به گفته این منبع از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده است روابط میان اعضای گروه قتل با ولیعهد عربستان و سلسله مراتب در نظام سعودی است. او گفت این گزارش بر اساس ردگیری تماس ها مانند گفتگوهای تلفنی قبل از قتل میان اعضای تیم ترور با مشاوران ولیعهد عربستان و گزارش ها و تحلیل ها تهیه شده است.