واشنگتن‌پست، ترامپ را به خیانت به ارزش‌های آمریکا متهم کرد

هیئت تحریریه روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، با «رکیک» توصیف کردن بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، درباره تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری این کشور، در استانبول ترامپ را به خیانت به ارزش‌های آمریکا متهم کرد.

این هیئت تحریریه در ادامه تاکید کرد بیانیه ترامپ درباره قتل جمال خاشقجی، شامل دروغ‌های بزرگی بود و در این بیانیه درباره اهمیت روابط با عربستان مبالغه شده است.

هیئت تحریریه این روزنامه آمریکایی همچنین ترامپ را به نادیده گرفتن گزارش سیا در مورد قتل خاشقجی متهم و تاکید کرد ترامپ با بی‌توجهی به نتایج تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی، تلاش می‌کند روابط خود را با یک رهبر وحشی و متهور توجیه کند.

شایان ذکر است، خاشقجی که ستون‌نویش روزنامه واشنگتن پست بود، دوم اکتبر درست از لحظه‌ای که وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، به قتل او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) تاکنون به نتیجه قطعی و صد در صدی در مورد پرونده قتل خاشقجی دست نیافته است و گفت واشنگتن، عربستان را به خاطر این پرونده تنبیه نمی‌کند.