آمریکایی ها پا پس کشیدند

تنها 24 ساعت پس از احضار سفیر آمریکا در اسلام آباد و اکنش قاطعانه وزارت خارجه پاکستان به اتهام‌زنی‌های تکراری ترامپ، دولت آمریکا پا پس کشید.

گزارش‌ها حاکی است وزارت خارجه آمریکا از طریق کانال های مختلف با حکام پاکستانی ارتباط گرفته و اعلام کرده است: ما ارزش همکاری‌های اسلام آباد را می‌دانیم.

این وزارت خانه تصریح کرده است: هدف ترامپ از سخنانش این بود که روابط میان آمریکا و پاکستان بهتر شود و همکاری‌های در همه زمینه‌ها گسترش پیدا کند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است: روابط میان اسلام آباد و واشنگتن طبق توافق هایی که در سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به پاکستان انجام شد ادامه خواهند یافت.

گفتنی است ترامپ طی روزهای اخیر با تکرار اتهامات خود علیه پاکستان اعلام کرده بود: اسلام آباد در جنگ با تروریست‌ها با آمریکا همراهی نمی‌کند و کمک مالی به این کشور اشتباه است.

از زمان روی کار آمدن ترامپ دولت آمریکا دهها بار مواضع متناقض نسبت به پاکستان و منطقه جنوب آسیا اتخاذ کرده و همین باعث شده تا کارشناسان آن را نشانه سردرگمی ترامپ و تیمش بدانند.

روز گذشته وزارت خارجه پاکستان در واکنش به سخنان ترامپ سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرده و به دولت آمریکا نسبت به عواقب اتهام زنی‌های بی‌اساس تذکر داد.