به گزارش فارس,به دنبال اخراج دیپلمات ونزوئلا از آمریکا،هوگو چاوز دستور تعطیلی کنسولگری این کشور را در میامی صادر کرد.

هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا تصمیم دولتش مبنی بر بستن کنسولگری این کشور در میامی را واکنشی در قبال اخراج دیپلمات خود توسط وزارت خارجه آمریکا توصیف کرد.

" لیویا آکوستا نوگرا " نماینده کنسولگری ونزوئلا در میامی هفته گذشته به دنبال طرح ادعاهایی از سوی مقامات امریکا مبنی بر طراحی حملات احتمالی سایبری به دولت آمریکا از سوی این دیپلمات در زمانی که وی در سفارت ونزوئلا در مکزیک مستقر بود از آمریکا اخراج شد.

در این مدارک امده است که که نماینده کنسولگری ونزوئلا به دنبال طرح حملات احتمالی سایبری به دولت آمریکا بوده است و این مدارک حاوی مکالمات این نماینده با دیگر مقامات می‌باشد.

در این مستندات ادعا شده است که دیپلماتهای ایرانی و کوبایی نیز در این اقدام دست داشته‌اند.

دیپلمات ونزوئلا همچنین متهم به تلاش برای دستیابی به اطلاعات درباره تاسیسات هسته‌ای امریکا شده است.

به دنبال طرح این ادعاها و اخراج دیپلمات ونزوئلایی، هوگو چاوز در سخنرانی سالانه خود در مجلس ملی تصمیم دولت این کشور را برای تعطیلی کنسولگری در میامی اعلام کرد.

*چاوز: دولت امریکا تهدیدی جدی برای جهان است.

چاوز در این سخنرانی از سیاست دولتش مبنی بر خروج میلیاردها دلار از ذخایر طلای این کشور از بانک‌های اروپا و آمریکا وانتقال به بانک مرکزی کاراکاس حمایت کرد.

هوگو چاوز همچنین با دفاع از ایران و برنامه هستهای این کشور بار دیگر تاکید کرد که نگرانی واشنگتن از فعالیتهای هستهای ایران بیاساس است.