قتل "خاشقجی" سوال امتحانی دانشگاه کویت شد!/ عکس

جزئیات قضیه از این قرار بود که دکتر منصور العتیبی استاد دانشگاه الکویت در یکی از سوالات امتحان حقوق جزای خصوصی، قضیه خاشقجی را به صورت سوال امتحانی طرح کرد و نوشت: «مسئولیت جزائی را با دلیل در مسئله زیر مشخص کن؟: ۳ نفر توافق کردند که جمال را از اتاقش در یکی از هتل‌ها بربایند تا او را به کشورش بازگردانند، یکی از آن‌ها عجله کرد و به وی یک سوزن مخدر تزریق کرد تا او را آرام کند تا انتقالش آسانتر شود، اما جمال دچار خفگی و کاهش شدید گردش خون شد که در نهایت به مرگ وی منجر شد».

در ادامه این سوال امتحانی آمده است: فرد دیگر به هدف از بین بردن آثار جنایت، تصمیم گرفت به تنهایی و با اره برقی جسد قربانی را تکه تکه کند و سپس جسد را تکه تکه کرد و در چمدان‌های قربانی قرار داد و در جنگل دفنش کرد».

https://www.afkarnews.com/

 

اما این سوال امتحانی از سالن امتحانات به فضای بحث برانگیز تویتر کشانده شد به طوری که کابران سعودی با حمله به این استاد دانشگاه، سوال وی را اهانت به عربستان دانستند.

برخی دیگر نیز در توییت‌های خود این استاد دانشگاه را وابسته به اخوان المسلمین دانستند و مدعی شدند که وی عمدا به عربستان اهانت کرده و هدف وی لطمه زدن به روابط دو کشور بوده است.

«حمود الشراری» یکی از کارابران خشمگین نوشت: باید این استاد مجازات شود، زیرا او منبعی از منابع تحریک اخوان المسملین است.

اما پس از این اتهامات استاد کویتی بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که به هیچ وجه قصد اهانت به عربستان را نداشته است.

وی دربیانیه خود نوشت: این سوال فقط هدف آموزشی داشته و یک چیز عادی در دانشکده‌های حقوق است.

با این حال بیانیه دکتر عتیبی از شدت انتقادات شدیدی که از وی شده بود، نکاست.