رایزنی اشرف غنی با معاون وزیر خارجه آمریکا

در این دیدار، دو طرف در خصوص روند صلح به رهبری افغانستان، تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی این کشور، انتخابات آتی ریاست جمهوری در افغانستان و  همچنین همکاری آمریکا با این کشور در بخش‌های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار گفت که صلح پایدار و باعزت خواست اساسی افغان‌ها است و اقشار مختلف این کشور در مورد صلح به رهبری افغانستان، اتفاق نظر دارند.

وی افزود که نسبت به هر زمان دیگری شرایط برای صلح فراهم شده است، بنابراین طرف‌های دخیل و کشورهای منطقه باید در راستای انجام موفق مذاکرات صلح داخلی افغانستان، صادقانه همکاری کنند. غنی همچنین گفت که افغانستان باثبات به نفع منطقه و کشورهای جهان است.

«دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، گفت که کشورش در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری که بر مبنای حکم قانون اساسی و اراده دولت و مردم افغانستان برگزار می‌شود، همکاری می‌کند.

وی افزود که آمریکا به عنوان شریک پایدار بین‌المللی دولت و مردم افغانستان، به منظور ایجاد شرایط مصون و باثبات با حکومت و نیروهای امنیتی این کشور همکاری می کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت کرد و گفت که آمریکا در این مذاکرات نقش ایفا خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا آمریکا تلاش‌های خود را برای برقراری صلح در افغانستان بیشتر کرده و «زلمای‌ خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دو بار به افغانستان و کشورهای دخیل در صلح این کشور سفر کرده و با نمایندگان گروه طالبان نیز دیدار و گفتگو کرده است.