روسیه طرح کاهش تولید نفت را پذیرفت

روسیه تا حدود زیادی متقاعد شده که تولید نفت را در بازارهای جهانی کاهش دهد اما در حال چانه زنی با عربستان است و درباره برنامه زمانبندی و حجم کاهش مذاکره می‌کند.

وزیر انرژی روسیه در آستانه نشست کشورهای اوپک در 6 و 7 دسامبر جلسه‌ای را با تولید کنندگان داخلی نفت برگزار کرد.

یکی از منابع آگاه اعلام کرد که این فکر در جلسه بود که روسیه نیاز به کاهش تولید نفت دارد و سؤال اساسی این است که چرا اینقدر تغییر و چه میزان باید تولید نفت را کاهش دهد.

یکی از این منابع که نخواست نامش فاش شود گفت: اکثر افراد این جلسه موافقت کردند که ما نمی‌توانیم تولید نفت را خیلی سریع کاهش دهیم، این نیاز فرایند تدریجی همانند دوره گذشته است.

وزیر انرژی روسیه هنوز در باره این اظهارات پاسخی نداده است.

اوپک و هم پیمانانش بر اساس توافقی که در اواخر سال 2016 انجام دادند تولیدشان را کاهش دادند. در آن توافق مسکو موافقت کرد که تولید نفت خود را 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد که این تقریبا یک ششم تولید 1.8 میلیون بشکه‌ای که قرار بود کاهش یابد، محسوب می‌شد.

در حال حاضر ریاض پیشنهاد کرده که کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش تولیدشان را یک میلیون بشکه در روز از ژانویه 2019 کاهش دهند تا از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری شود. چرا که اکنون نفت برنت به کمتر از 59 دلار طی این هفته رسید در حالی که پیش از این در ماه اکتبر 85 دلار در هر بشکه بود.

قرار است ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم ملاقاتی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آرژانتین و در اجلاس G20 داشته باشد. در این اجلاس ترامپ هم حضور خواهد داشت.