خبر بد برای خانم نخست وزیر

 "سم گیمه" وزیر علوم و دانشگاه های انگلیس روز جمعه در مخالفت با توافق برگزیت پیشنهادی از سوی ترزا می نخست وزیر، از سمت خود استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش وزیر علوم انگلیس ششمین وزیر کابینه ترزا می است که در اعتراض به توافق دولت ترزا می با اتحادیه اروپا برای خروج از این بلوک اقتصادی و سیاسی از این سمت کناره گیری می کند.

گیمه در این باره گفت: توافق برگزیت ترزا می به این معناست که بریتانیا حق رای و صدای خود تسلیم می کند و نخست وزیر انگلیس نباید احتمال برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت را رد کند.

استعفای وزیر علوم انگلیس یک چالش بزرگ دیگر برای ترزا می به شمار می رود که تلاش زیادی را برای متقاعد کردن نمایندگان پارلمان در حمایت از توافق برگزیت آغاز کرده است.

وزیر مستعفی علوم انگلیس افزود: برای من کاملا روشن است که توافق پیشنهادی در راستای منافع ملی بریتانیا نیست و رای مثبت دادن به این توافق به معنای آن است که خودمان را برای شکست و ناکامی آماده خواهیم کرد.

در حالی که پارلمان انگلیس احتمالا قصد دارد در ماه دسامبر درباره توافق برگزیت رای گیری کند، ترزا می پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: به جای آنکه به دنبال آماده کردن طرح جایگزین باشم، همه تمرکز خود را بر روی متقاعد کردن نمایندگان برای حمایت از توافق فعلی برگزیت معطوف نموده ام.