درگیری با جلیقه زردها در جنوب فرانسه یک کشته بر جای گذاشت

بنابر اعلام پلیس محلی ، دادستانی فرانسه اعلام کرد که در پی ناآرامی‌های ناشی از اعتراضات «جلیقه زردها»، یک نفر در شهر «آرل» واقع در جنوب فرانسه کشته شد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حدود ساعت یک بامداد به وقت گرینویچ، یک دستگاه خودرو به یک ون برخورد کرد و خودرو دیگری هم با آن تصادف کرد و راننده در دم جان باخت.

این سومین مورد از مرگ معترضان جلیقه زرد است. معترضانی که دامنه اعتراضات آنان علاوه بر فرانسه به برخی کشورهای اروپایی کشیده شده است.

دیروز سومین شنبه بود که پاریس به عرصه‌ای برای اعتراض‌های مردمی به قیمت بالای انرژی، هزینه‌های بالای زندگی و سیاست‌های اقتصادی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تبدیل شده بود. پیشتر، مقامات فرانسوی به منظور مقابله با هر گونه آشوب احتمالی، هزاران نفر از نیروهای پلیس را در پاریس، به حالت آماده‌باش نگه داشته‌ بودند. ماکرون همچنان به ادامه سیاست‌های اصلاحات اقتصادی مورد نظر که از زمان رقابت‌های انتخاباتی درباره آنها وعده داده بود، تاکید دارد.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) آغاز شده بود. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند.معترضان نام خود را به دلیل کلاه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زرد» گذاشتند.