استاندار قدس آزاد شد

 در هفته های اخیر، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بارها غیث را مورد بازجویی قرار داده و حتی 13 آبان (4 نوامبر) نیز به محل دفتر کار وی یورش برده بودند.
اقدام اخیر تل آویو برای بازداشت استاندار قدس پس از آن صورت گرفت که تشکیلات خودگردان فلسطین، یک تبعه آمریکایی را به اتهام خرید منازل فلسطینیان در قدس شرقی و فروش آن به اشغالگران صهیونیست دستگیر کرد.
عدنان غیث پس از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خوگردان بالاترین مقام مسئول فلسطینی در قدس به شمار می‌رود.
پیشتر شیخ «کمال الخطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین از تلاش‌ مشکوک برخی کشورهای عربی بخصوص امارات برای خرید خانه‌ها و املاک فلسطینیان در شهر قدس اشغالی و سپس تحویل آنها به رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داده بود.
الخطیب در صفحه فیس بوک خود نوشت : یک تاجر اماراتی بسیار نزدیک به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در تلاش برای خرید خانه‌ها و املاک بخش قدیمی بیت المقدس و بویژه در مجاورت مسجد الاقصی است.
نائب رئیس جنبش اسلامی فلسطین افزود: این توطئه ناکام ماند، چون صاحبان اصلی خانه پس از پی بردن به اصل ماجرا راضی به گرفتن پول‌های کثیف نشدند.
از سوی دیگر عربستان و امارات با حضور پررنگ در قدس تلاش می کنند تا با خارج کردن مسئولیت اداره مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی از کنترل اردن، خود این مسئولیت را برعهده بگیرند.
سرپرستی مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی شهر اشغالی قدس به صورت تاریخی بر عهده اردن است.
عربستان و امارات همزمان می کوشند تا با اعمال فشار بر اردن، آنان را به پذیرش طرح سازش آمریکایی موسوم به 'نقشه قرن' وادار کنند.
به گفته ناظران، هدف از این طرح از بین بردن کامل مسئله فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی است.