افشاگری هاآرتص درباره نقش گسترده نتانیاهو در حفظ بن سلمان

 علت این نقش آفرینی بنیامین نتانیاهو در حمایت‌های آمریکا از ولیعهد سعودی نیز ناشی از نقشی است که بن سلمان در مقابله با ایران و ارتقای روابط تل آویو با برخی کشور‌های عرب خلیج فارس ایفا می‌کند.

حسن حجازی، گزارشگر المنار در گزارشی در این خصوص گفت: نتانیاهو در دفاع سرسختانه خود از بن سلمان به عنوان ضامن منافع صهیونیست‌ها در منطقه و به عنوان هم پیمان اساسی در رویارویی صهیونیست‌ها با ایران، به شدت تلاش می‌کند و انتشار اطلاعات بیشتری در رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز مهر تأییدی بر این گفته است.

روزنامه هاآرتص نوشت روشن‌تر از سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اهمیت سعودی در کمک به اسرائیل، سخنان نتانیاهوست. این روزنامه به سخنان نتانیاهو در گفتگو با خبرنگاران در آغاز ماه گذشته میلادی اشاره کرد که در آن بر اهمیت ثبات در عربستان و لزوم تمرکز بر «خطر بزرگ» ایران تاکید دارد.

ارزیابی هاآرتص آن بود که نتانیاهو تلاش‌های ویژه‌ای به عمل آورد تا واشنگتن را متقاعد کند از ریاض در لحظات سخت دست برندارد. 

هاآرتص نوشت: اسرائیل آماده است از بسیاری از جنایاتی که دوستان جدیدش در خاورمیانه مرتکب می‌شوند چشم پوشی کند. از نظر نتانیاهو، سعودی‌ها پایگاه مهمی را برای اسرائیل به منظور اجرای نقشه دوازده ماده‌ای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای منزوی کردن ایران فراهم می‌کنند.

این روزنامه افزود نتانیاهو به سعودی‌ها برای ادامه تحکیم روابط با دیگر کشور‌های عرب خلیج فارس نیاز دارد و سلطان نشین عمان هم مقصد نخست بود و نتانیاهو امیدوار است تماس‌ها با بحرین نیز ادامه یابد.