اردوغان موجب خوشحالی انصارالله شد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین و حمایتش از ملت یمن استقبال کرد.

به گزارش «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، طی پستی در «توئیتر»، از سایر حکومت‌ها و دولت‌ها نیز خواست تا وجدان خود را در قبال جنایات روزانه‌ای که علیه یمنی‌ها صورت می‌گیرد و نیز قحطی و بیماری‌های مسری کشنده‌ای که به دلیل تجاوز و محاصره آمریکایی - سعودی - اماراتی علیه این ملت، ادامه دارد و نیز جنگ اقتصادی که موجب قطع حقوق کارمندان جمهوری یمن شده، بیدار کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه در پایان نشست گروه 20 در آرژانتین، در جمع خبرنگاران گفت: «در چهار سال گذشته بحرانی رو به گسترش در یمن وجود داشته که واقعا نیاز به یک راه حل دارد. متاسفانه جهان برای مدتی بیش از حد طولانی سکوت پیشه کرده است. بحران انسانی در آن کشور نه فقط به جمعیت مسلمان آن منطقه آسیب زده، بلکه قلب تمام بشریت را به درد آورده است.»

وی افزود: «کودکانی هستند که از قحطی و گرسنگی رنج می‌برند. پیکرهای بی‌گناهان از زیر آوار ساختمان‌ها بیرون کشیده می‌شود. و برخی از اعضای مشخص جامعه بین‌الملل بر این مسئله چشم بسته‌اند. آنها در قبال این وضع مسئول هستند. متأسفانه مناطقی که منابع عظیم نفتی نداشته باشند، چندان مورد توجه جهان قرار نمی‌گیرند. باید برای بحران یمن راه حلی جامع یافت که استقلال و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند.»