مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری عربستان

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، کمتر از یک روز از اقدام (جمعه ۱۰ فوریه) نماینده عربستان در سازمان ملل در توزیع پیشنویس قطعنامه (غیرالزامآور) میان اعضای مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه، معاون وزیر خارجه روسیه امروز بشدت با این پیشنویس مخالفت کرد.

به گزارش روسیاالیوم، گینادی گاتیلوف معاون سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در صفحه توییتر خود نوشت که روسیه پیش‌نویس غیرمتوازن را بررسی نمی‌کند.

گاتیلوف در صفحه توییتر خود نوشت: نمی‌توانیم ارجاع پرونده سوریه[به شورای امنیت] را تایید کنیم در حالی که پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی حاوی شیوه نامتوازنی است.

عربستان سعودی در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که میان اعضای مجمع عمومی سازمان ملل توزیع کرد، خواستار حمایت این مجمع از طرح اعراب برای براندازی در سوریه شد.

به گزارش الجزیره قطر، در این پیش‌نویس از همه اعضا خواسته شده است که از طرح اتحادیه عرب برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه که در این پیش‌نویس طرح صلح عربی خوانده شده است، حمایت شود.

به گفته کارشناسان، این پیش‌نویس در کل شبیه پیش‌نویسی است که اعراب با همکاری جبهه غربی(آمریکا، فرانسه، انگلیس) در شورای امنیت علیه سوریه ارائه کردند اما روسیه و چین آن را قاطعانه وتو کردند.

این اقدامات پس از آن شکل گرفته است که اعراب در اتحادیه عرب و کشورهای غربی در شورای امنیت علیه سوریه ناکام ماندند و تنها با حمایت شدید از گروهکهای مسلح در حال فشار آوردن شدید به سوریه هستند به طوری که گروهکهای مسلح در شهر حمص بشدت علیه مردم و ارتش فعال شدهاند.