جشن عروسی سلطنتی پرحاشیه در خانواده سعودی

مراسم عروسی سلطنتی در خاندان آل سعود به یک جشن برای بیعت با شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر کوچکتر پادشاه سعودی و پایین کشیدن محمد بن سلمان از تاج و تخت سلطنتی و کرسی ولیعهدی بعد از جنایت‌های مرتکب شده بدل شد. نکته جالب آن انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از حضور ولیعهد مخلوع این کشور در کنار برادر ملک سلمان و چند شاهزاده دیگر در شبکه‌های اجتماعی بود.

 

کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و کلیپ‌هایی از محمد بن نایف، ولیعهد مخلوع این کشور در کنار احمد بن عبدالعزیز، برادر کوچکتر پادشاه عربستان و متعب بن عبدالله، رئیس سابق گارد ملی این کشور و خالد بن عبدالله بن عبدالعزیز از شاهزادگان عربستانی منتشر کردند. این شاهزادگان در مراسم عروسی عبدالله بن فیصل، نوه ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان با لطیفه بنت خالد بن عبدالله حضور یافتند و مشغول رقص "عرضه" بودند.

در این مراسم بیشتر فرزندان ملک عبدالله حضور داشتند و شاهزادگان با احمد بن عبدالعزیز عکس یادگاری گرفتند.

این در حالی است که محمد بن نایف از اواخر سپتامبر گذشته حضور پررنگی نداشته است اما در مناسبات خانوادگی حضور می‌یابد تا اینگونه نشان دهد که گزارش‌ها درخصوص حصر خانگی‌اش صحت ندارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اواسط ۲۰۱۷ محمد بن نایف را از پست‌هایش به عنوان ولیعهد و وزیر کشور برکنار کرد و پسر خود محمد بن سلمان را به جای وی به سمت ولیعهدی منصوب کرد.

 

بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در ابتدای ماه اکتبر و انتشار جزئیات ترور وحشتناکی که به دستور بن سلمان انجام گرفته درخواست‌ها برای کنار گذاشتن او از صحنه قدرت بیشتر شده به خصوص با اظهارات احمد بن عبدالعزیز که گفته بود آل سعود مسؤول اقدامات ملک سلمان و پسرش نیستند.

حساب‌های کاربری نزدیک به خاندان سلطنتی تصاویری از سه شاهزاده متعب بن عبدالعزیز و محمد بن نایف و احمد بن عبدالعزیز منتشر کردند.

تصاویر احمد و متعب در حال انجام رقص معروف "عرضه" منتشر شده است.

اکثر کسانی که در این جشن حضور دارند دشمنان محمد بن سلمان بودند و نزدیکان به خاندان سلطنتی گفتند، این مراسم بیشتر شبیه مراسم بیعت با شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برای جانشینی برادرش بود.

از هفته‌ها پیش اخباری درباره احتمال نقش احمد بن عبدالعزیز در مرحله آینده یا به عنوان ولیعهد یا انتصابش به عنوان پادشاه کشور در صورت محکومیت رسمی بن سلمان در پرونده ترور خاشقجی منتشر شده است.

احمد هفته‌ها پیش بعد از اینکه در تبعید خودخواسته در لندن بود با تضمین‌های آمریکا و انگلیس به ریاض بازگشت.