توضیحات کرملین درباره خوش و بش پوتین و بن سلمان در آرژانتین

سخنگوی کرملین دست دادن ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان در نشست گروه بیست را در راستای روابط دوستانه دو طرف و زمینه ساز همکاری‌های متقابل توصیف کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص هدف دست دادن و خوش و بش دوستانه رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد سعوی در برابر دوربین رسانه‌های جهان در بوئنوس آیرس گفت: رئیس جمهور روسیه پیشتر نیز از رهبران کشور‌های دیگر اینچنین استقبال کرده بود و این، نشان دهنده روابط شخصی خوبی است که زمینه را برای همکاری پرسود و متقابل فراهم می‌آورد.

پسکوف همچنین از آمادگی طرف سعودی برای انجام تحقیقات در خصوص قتل خاشقجی (روزنامه‌نگار سعودی) سخن گفت و بر توجه مسکو به توسعه روابط دوجانبه با ریاض و ادامه ارتباط با سران عربستان سعودی در بالاترین سطح تأکید کرد.

سخنگوی کرملین نشست میان پوتین و بن سلمان را کارآمد و مفصل توصیف کرد و به طور ویژه، به مسأله همکاری دو کشور در چارچوب توافق اوپک پرداخت.

شایان ذکر است محمد بن سلمان در حالی در نشست گروه بیست در آرژانتین حضور یافت که بسیاری از سران کشور‌های جهان معتقدند وی در پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشته است.