ذوالنور: عربستان و بحرین نوکران نظام سلطه هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به روز معلولان و گرامیداشت این روز اظهار داشت: امیدواریم گرامیداشت یک روز به این قشر سبب توجه بیشتر به معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی باشد.

وی با اشاره به منشأهای مختلف معلولیت‌ها افزود: متأسفانه معلولان با مشکلات فراوانی مواجه بوده و مشکلات جدی در زمینه‌های مختلف دارند، برای نمونه مراجعات متعددی در زمینه مشکلات معلولان و جانبازان در ارتباط با محل عبور آن‌ها داریم که امیدواریم در این زمینه اقدامات جدی صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اگر نظام قدرت نامشروع و سلطه را برشی زده و مثل دایره‌های برش داده تنه درخت به آن نگاه کنیم دارای اسکلت، ستون فقرات و ماهیچه‌هایی است که ستون فقرات این نظام سلطه قدرت نامشروع آمریکا است، در این میان انگلیس، فرانسه و آلمان در واقع ماهیچه‌هایی آن نظام نامشروع هستند که این ستون را نگه می‌دارند.

وی لایه بعدی نظام سلطه را همچون بدنه دانست و گفت: اتحادیه اروپا بدنه نظام سلطه بوده و با تصمیم‌گیری این اتحادیه کشورهای اروپایی اقدام و عمل می‌کنند و لایه چهارم مشمول کشورهایی مثل عربستان و بحرین می‌شوند که هیچ اراده‌ای نداشته و عمال و نوکرانی هستند که تأثیری در نظام سلطه ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره نقش کشورهای چین و روسیه در نظام سلطه عنوان کرد: این دو کشور نقطه مقابل نظام سلطه هستند، روسیه به دنبال بازیافت ابرقدرتی خود در دنیا بوده و چین نیز به دنبال تقویت ابرقدرتی خود در دنیا است.

ذوالنور با بیان ماهیت متفاوت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها گفت: مقام معظم رهبری فرمودند با اروپا مذاکره کنید اما دل‌خوش نکنید، و باید بر روی پای خود تکیه کنیم، ایشان اصولی را برای حل مشکلات ترسیم کردند، ازیک‌طرف بنا را براین بگذاریم که خودمان مشکلات را حل کنیم و از طرف دیگر نباید تکیه به این کشورها داشته باشیم و سعی در حل آن‌ها داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ریشه برخی مشکلات به داخل کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: مبانی، ارزش‌ها، اصول و ماهیت نظام اسلامی با دیگر کشورها متفاوت است، بنابراین باید تلاش کنیم با همفکرِی، مساعدت سعی در حل مشکلات داشته باشیم.