ارتش پاکستان حامی سیاست‌های دولت است

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان ضمن دیدار با جمعی از مجریان برجسته شبکه‌های تلویزیونی پاکستان اعلام کرد: ممکن است مجبور باشیم انتخابات قبل از موعد برگزار کنیم، زیرا ما از تغییر سیاست‌های خود به نفع کشور واهمه‌ای نداریم.

وی تصریح کرد: طی مدت کوتاهی که از عمر دولت پاکستان می‌گذرد همکاری ارتش با ما مثال زدنی بوده و در همه جهات از ما حمایت کرده است.

عمران خان گفت: کسی از بیان حرف راست واهمه دارد که خیانت کرده باشد، من مایلم حکومتم در تمام امور با مردم صادق باشد حتی اگر یکی از وزرای کابینه من کار اشتباهی انجام می‌دهند به صورت شفاف به جرم او رسیدگی شود.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: تمام وزرا گزارش عملکرد 100 روز خود را ارائه کرده‌اند و ما در حال بررسی آنها هستیم، ممکن است مجبور شویم برخی از وزرا را عوض کنیم و واهمه‌ای از این کار نداریم. در جریان بررسی پرونده قضایی افرادی مانند «اعظم سواتی و بابر اعوان» نیز هیچ دخالتی نداشتیم و اگر جرم این افراد محرز شود آنها استعفا خواهند داد.

رئیس حزب تحریک انصاف در مورد مرز کرتارپور گفت: هند علیه این اقدام صادقانه موضع خوبی نگرفته است زیرا آنها در شرف برگزاری انتخابات هستند و می‌خواهند با متشنج کردن جو علیه پاکستان بازهم در انتخابات پیروز شوند ولی ما گشودن مرز کرتارپور تلاش کردیم تا صلح جویی خود را به مردم هند نشان دهیم.

کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان اضافه کرد: برخی از مهم‌ترین سازمان‌های دولتی از جمله شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان و راه آهن کشور در شرف نابودی بودند ولی در این مدت کم با تلاش ما سود دهی مجدد این شرکت‌ها آغاز شده است.

عمران خان با تکیه بر آزادی بیان رسانه ها تاکید کرد: ما از رسانه ها می خواهیم که هر اشتباهی را از سوی وزرای دولت مشاهده کردند بلافاصله آن را رسانه ای کنند تا همه بدانند ما سنگ هیچ فردی را به سینه نمی زنیم و تنها ملت پاکستان برای ما اهمیت دارند.

وی در مورد التهاب بازار ارز در پاکستان گفت: من خبر گران شدن دلار را از طریق تلویزیون متوجه شدم، و توقع داشتم بانک مرکزی پیش از انجام چنین کاری با مشورت کند ولی به زودی این مشکلات حل خواهند شد.

نخست وزیر پاکستان افزود: حمایت ما از سرمایه گذاران به شدت افزایش یافته است و غیر پاکستانی ها می توانند با خیال آسوده سرمایه خود را به کشورما منتقل کرده و در پروژه های سودآفرین سرمایه گذاری کنند.

گفتنی است برای اولین بار در تاریخ پاکستان نخست وزیر این کشور به طور همزمان با چهره های مطرح و مجریان منتقد رسانه‌ای ملاقات کرد.

عمران خان در مورد مسئله کشمیر، جدیت در حسابرسی افراد خاص، حساب‌های خارج از کشور مجرمین و ... نیز نظر خود را بیان کرده و اعلام کرد برای دفاع از حقوق مردم پاکستان لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.