نشست احتمالی روسیه، آلمان، ترکیه و فرانسه درباره سوریه

یوری یوشاکف، مشاور ریاست‌جمهوری روسیه می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور درباره امکان برگزاری یک نشست چهارجانبه جدید درخصوص تحولات سوریه، بین مسکو، آنکارا، برلین و پاریس، با آنگلا مرکل، و رجب طیب اردوغان، رایزنی کرده است.

یوری یوشاکف  روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در نشستی در مسکو در این زمینه تصریح کرد: «ما با اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، توافق کردیم در صورت نیاز نشست دیگری با شرکت پوتین، اردوغان، مرکل و مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) برگزار کنیم».

به گفته «یوشاکف» از آنجایی که سران چهار کشور تمایل ندارند که همیشه در شهر استانبول با هم دیدار کنند، نشست آتی احتمالا در شهر دیگری برگزار خواهد شد.

این مشاور کاخ کرملین تأکید کرد تدارکات و آماده‌سازی برای این نشست در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و رئیس‌جمهور فرانسه هنوز در جریان برگزاری آن قرار نگرفته است.

با این حال «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه  در گفتگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» بدون اشاره به تاریخ دقیق این نشست چهارجانبه اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه به‌ زودی برای شرکت در نشست سران روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه درباره تحولات سوریه، به ترکیه سفر می‌کند.