داعش چند میلیون منزل مسکونی را در سوریه تخریب کرد؟

سید هاشم الحیدری شامگاه امروز در نهمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اهواز و اولین یادواره شهدای ایران و عراق اظهار کرد: امروز جبهه امامت و ولایت و مقاومت جبهه بزرگی است و سراسر منطقه را قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه جنگ ما امروز مرز ندارم و جنگ اعتقادی است، تصریح کرد: اگر ایران در سوریه با داعش مبارزه نمی‌کرد باید در داخل ایران با داعش نبرد می‌کرد.

الحیدری عنوان کرد: کشور سوریه به علت جنگی که به آن تحمیل شد، خراب شد و ۸۵ درصد به دست داعش افتاد. همه می‌گفتند کار این کشور تمام است و سوریه یک کشور داعشی شده و تجهیزات جنگی به دست داعش بیفتد. داعشی‌ها به حرم زینب رسیدند، اما مدافعان حرم با ایثار جان خود اجازه ندادند داعشی‌های جنایتکار به حرم نزدیک شوند.

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق اضافه کرد: اگر ایران در امنیت و آرامش است برای این است که شهدایی مانند حججی در سوریه جان خود را نثار کردند. آن‌هایی که می‌گویند که چرا در سوریه و عراق مدافعان حرم حضور پیدا کردند نمی‌دانند که داعش شوخی نبود و اگر با آن‌ها مقابله نمی‌شد زیان‌های بی شماری به همه کشور‌ها وارد می‌شد.

الحیدری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کشور سوریه از سوی داعش تخریب شده است، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلامی، بیش از دو میلیون منزل مسکونی در این کشور تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز اعتقادی مسلمانان همان ظالم و مظلوم است، افزود: روز اربعین در حرم حضرت زینب (س) در سوریه سخنرانی داشتم؛ مردان جبهه مقاومت از کشور‌های عراق، ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان اجازه نمی‌دهند که حادثه عاشورا تکرار شود.

الحیدری با اشاره به اینکه در ایران، عراق و سوریه امروز یک رهبر و، ولی امر داریم، تصریح کرد: هر دعوای سیاسی در ایران وقتی در عراق، یمن و سوریه بازگو می‌شود ما نگران می‌شویم، چون جمهوری اسلامی امید این کشور‌ها است. دعوای جناحی در ایران تنها داخلی نیست، چون امید قدس، فلسطین، یمن، عراق و سوریه، جمهوری اسلامی و آیت‌الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین است.

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق تاکید کرد: آمریکا، عربستان، بحرین و بسیاری از کشور‌های منطقه به کشور عراق و سوریه آمدند تا بجنگند.

الحیدری با اشاره به اینکه زمان پیروزی فرارسیده و باید با امید زندگی کرد، گفت: مقابل هر جمله‌ای در فضای مجازی و رسانه‌ای مسئول هستیم و باید مردم را به مقاومت دعوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت جمهوری اسلامی در هر بُعدی خصوصا علمی باعث افزایش اقتدار نظام می‌شود، یادآور شد: قطعا پیشرفت جمهوری اسلامی ایران برای همه کشور‌های یاد شده در خاورمیانه از جمله عراق و سوریه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.