اسرار ترقی خانم مجری

حالا دو ماه پس از این که نیکی هیلی اعلام کرد تا پایان سال میلادی از سمت اش استعفا می کند، رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع ناشناس از انتخاب «هدر نائورت» به عنوان گزینه ترامپ برای کرسی سفیر آمریکا در سازمان ملل سخن می گویند.

نائورت بهار سال گذشته به سخنگویی وزارت امور خارجه منصوب شد و این نخستین شغل دولتی اوست، ولی از حمایت و پشتیبانی قوی ترامپ و پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، برخوردار است. او همچنین از ابتدای امسال کفیل معاونت دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه آمریکا بوده است. این خانم 48 ساله در دورانی که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بود، چندان توفیقی به دست نیاورد، اما بعد از آن که تیلرسون برکنار شد و مایک پمپئو، مسئولیت وزارت خارجه آمریکا را به عهده گرفت، جایگاه نائورت نیز تقویت شد. او از نزدیکان جرد کوشنر، داماد ترامپ به شمار می‌آید. نائورت وجه مثبتی در رسانه های آمریکایی دارد.

وی چند سالی خبرنگار ای بی سی نیوز بود و جایزه «امی» را هم برد، ولی ستاره اقبال وی از سال ٢٠١٢ و بعد از پیوستن اش به برنامه محبوب Fox and friends شروع به درخشش کرد. شانس بزرگ تر نائورت این بود که یکی از طرفداران پر و پاقرص این برنامه بعدا رئیس جمهور آمریکا شد و هنوز هم روزی چندساعت این برنامه را نگاه می کند و از این برنامه می آموزد یا خط می گیرد. ویژگی اصلی نائورت وفاداری عمیق و خالصانه اش به ترامپ و دوستی نزدیکش با ایوانکا ترامپ است، به علاوه بلندپروازی های نیکی هیلی را هم ندارد که از نظر ترامپ یک مزیت است. همچنین، شوهر نائورت از بانک داران باسابقه گروه گلدمن-ساکس است و این نظریه را که حلقه اصلی ترامپ را فعالان فاکس نیوز یا گلدمن ساکس تشکیل می دهند، تقویت می کند. با این حال، شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به سابقه کار نائورت به عنوان خبرنگار و مجری تلویزیونی و حضور کوتاه مدت او در وزارت خارجه آمریکا، این انتصاب را عجیب دانسته است. در صورت اعطای رای اعتماد سنا به وی، او به عنوان سفیر در سازمان ملل حضور خواهد یافت.سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد عضو هیئت دولت این کشور نیز هست.