رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید استعفا داد

در راستای تازه ترین عزل و نصبی که کاخ سفید پس از شکست جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر شاهد آن بود، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اواخر سال میلادی جاری از سمت خود کناره گیری می کند.

جان کلی در ژوئیه ۲۰۱۷ برای نظم بخشیدن به وضعیت آشفته کاخ سفید از سوی ترامپ برگزیده شد. اما روابط آنها به تدریج رو به وخامت نهاد؛ زیرا رئیس جمهور با محدودیتهایی که این ژنرال بازنشسته نیروی دریایی سعی در وضع و اجرای آنها داشت؛ مخالف بود.

ترامپ روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که به احتمال زیاد ظرف «یک یا دو روز آینده»، فردی را بطور موقت به عنوان جانشین جان کلی انتخاب خواهد کرد.

ترامپ با قدردانی از خدمات رئیس کنونی ستاد کارکنان کاخ سفید گفت: «جان کلی در حال کناره گیری از مقام خود، و بازنشستگی  است. هرچند نمی دانم که می توانم بگویم بازنشستگی. اما او فردی فوق العاده است. جان کلی در پایان سال از مقام خود کناره گیری می کند».

گفتنی است «نیک آیرس» جمهوریخواه که در سمت رئیس کارکنان «مایک پنس» معاون رئیس جمهور فعالیت می کند، گزینه محتمل برای جانشینی جان کلی بشمار می رود.