خط و نشان نخست وزیر عراق برای تروریست‌ها

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در اولین سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد عراق به مقر تروریست‌ها یا گذرگاهی برای تجاوز ضد کشوری دیگر تبدیل شود.

وی همچنین تأکید کرد که عراق همانگونه که بر داعش پیروز شده، در روند مبارزه با فساد و تفرقه نیز پیروز خواهد بود.

عبدالمهدی با اشاره به نقش مرجعیت در پیروزی بر گروه تروریستی داعش تاکید کرد که فتوای جهاد، چراغ روشنی در تاریخ ملت و کشور ما باقی خواهد ماند.

وی این پیروزی را به رهبران سابق عراق به ویژه شخص حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق تبریک گفته و تاکید کرد که عراق در شرایطی این پیروزی را به دست آورد که وحدت کلمه خود را حفظ کرد و امروز دنیا شاهد است که تروریسم در عراق سرکوب شده است.

عبدالمهدی همچنین خطاب به آوارگان عراقی گفت که بازگشت آنها به کشور و خانه‌های خود در راس اولویت‌های دولت قرار دارد و بازسازی عراق هدفی است که دولت به دنبال تحقق آن است.

وی ابراز داشت: برای ورود در مسیر توسعه منطقه، ناگزیر به همکاری با کشورهای مجاور هستیم، ما اصرار داریم که شهروندان عراقی را معیار خود قرار دهیم و به دنبال ایجاد خیزش و توسعه در کشور هستیم.

المهندس: الحشد العشبی صاحب اصلی پیروزی بر داعش است

ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی نیز تأکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی همچنان سنگرها و مناطق مرزی را تحت کنترل خود دارند و تحرکات داعش را دنبال می‌کنند.

وی خطاب به نیروهای الحشد الشعبی تاکید کرد: شما صاحبان اصلی پیروزی هستید که ضد داعش به دست آمد و ما از دولت انتظار داریم که بودجه‌ای برابر با ارتش به نیروهای الحشد الشعبی اختصاص دهد.

المهندس همچنین حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در روند مبارزه با داعش را یادآور شد و از این حمایت ها قدردانی کرد.

وی با اشاره به خانواده‌های شهدا از طوایف مختلف عراقی گفت که الحشد الشعبی اجازه تکرار این مصیبتها را نمی‌دهد و به ‌عنوان ضامنی برای امنیت عراق باقی خواهد ماند.

هیئت دولت عراق روز دهم دسامبر را که مصادف با سالگرد پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور است، در تقویم رسمی عراق تعطیل رسمی اعلام کرد.حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق دهم دسامبر سال 2017 (نوزدهم آذرماه) آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد.