تهدید تونل‌های حزب‌الله در مقابل موشک‌های نقطه‌زن آن بی‌ارزش است

«عودید طیرا»، ژنرال نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو درباره قدرت موشک‌های نقطه‌زن جنبش حزب‌الله هشدار داد.

او با تکرار ادعاهای تل‌آویو علیه کشورمان گفت: اسرائیل در حال حاضر از شمال، با چالش راهبردی پیچیده‌ای مواجه است و تهدید از جنوب (غزه) را تهدیدی محلی می‌داند که می‌تواند در آینده آن را حل و فصل کند. ایران در سوریه سعی دارد با ایجاد ساختار‌های زیربنایی نظامی و سیاسی، امکان حمله به اهداف راهبردی در اسرائیل را به دست آورد که اساسا این کار برای جلوگیری از تل‌آویو به تاسیسات زیربنایی هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

این ژنرال صهیونیست افزود: «هدف حزب‌الله در لبنان، ایجاد زیرساخت‌هایی در این کشور است تا پیام‌های تاکتیکی و راهبردی خطرناکی برای اسرائیل داشته باشد».

عودید طیرا در ادامه این مصاحبه گفت احتمال دارد دو جبهه در شمال (یعنی در سوریه و لبنان) از طریق همکاری با یکدیگر، باعث ایجاد یک محور راهبردی ایرانی شوند که ممکن است باعث ایجاد چالش امنیتی خطرناکی شود. اما در سوریه «اسرائیل شیوه متفاوتی دارد و فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که اگر تقویت شود می‌تواند راه حل موفقی برای لغو این بخش از محور متخاصم ایران باشد».

وی اذعان کرد: در لبنان دو چالش امنیتی مهم وجود دارد یکی چالش محلی و تاکتیکی تونل‌هاست و دیگری چالش سلاح‌های نقطه‌زن است که در درجه اول یک راهبرد فوری به شمار می‌آید.

این ژنرال اسرائیلی در ادامه گفت: (قصد ندارم) از ارزش زندگی ساکنان شمال اسرائیل که ممکن است مورد «آزار و اذیت» حزب‌الله که از طریق تونل وارد این مناطق خواهند شد، بکاهم. اما پیش‌بینی می‌کنم احتمال خسارت‌های راهبردی سلاح‌های نقطه‌زن بسیار بیشتر باشد. سلاح‌های نقطه‌زن می‌تواند خسارات زیادی به زیرساخت‌های راهبردی، نظامی و غیرنظامی همچون شبکه برق، ارتباطات، ستاد‌های فرماندهی، پایگاه‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و ... وارد کند و تهدید تونل‌ها در مقابل تهدید سلاح‌های نقطه‌زن کم و بی ارزش است.

این ژنرال اسرائیلی گفت: «اسرائیل باید از موقیتی که با نابودی تونل‌ها و انتقال تدریجی به نابودی سلاح‌های نقطه‌زن فراهم شده است، بهره‌برداری کند. ظاهرا بر این اساس، حزب‌الله قادر نخواهد بود خود را کنترل کند و ممکن است در این صورت با بی‌ثبات شدن اوضاع، فرصت حمله به سلاح‌های نقطه زن فراهم شود. این، خوب است. به همین علت باید برای حمله به سلاح‌های نقطه‌زن فعالیت کنیم که در این صورت، اوضاع خوبی خواهیم داشت. ما با یک گرایش عمومی برای ایجاد درگیری نظامی سخت در شمال مواجه‌ایم.