مردی که در سال 2018 مهربان شد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در تحلیل گزارش‌های خبری یک سال گذشته کره شمالی درباره کیم جونگ اون، رهبری این کشور، اینگونه جمع بندی کرده است که وی ۱۲۳ حضور در انظار عمومی داشته و در جریان سال ۲۰۱۸ در نشست‌های مهمی با روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی شرکت کرده و از کارخانه‌های کره شمالی نیز بازدیدهای زیادی داشته است.

از میان این نشست‌ها و حضورها، ۵۲ مورد در ارتباط با مسائل دیپلماتیک و ۴۳ مورد دیگر درباره امور اقتصادی بوده است. براساس این گزارش ها، حضور در مراسم و رویدادها غیر نظامی توسط رهبری کره شمالی در مجموع ۷۷.۲ درصد از دیدارهای اون در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده بود که تغییری چشمگیر در مقایسه با ۲۰۱۷ است؛ سالی که وی بیشتر بر امور نظامی تمرکز داشت.

در سال ۲۰۱۷، روابط دیپلماتیک کره شمالی با کشورهای خارجی بیشتر با روسیه و چین بود.

در آن سال، رهبری کره شمالی تنها در یک رویداد دیپلماتیک حضور داشت اما وی در سال جاری میلادی متعهد شد تا بیشتر منابع ملی را در راستای امور اقتصادی صرف کند.

تعداد حضورهای وی در انظار عمومی مرتبط با امور اقتصادی رشد ۵۹.۲ درصدی داشته است. همچنین وی تنها در هشت رویداد مرتبط با امور نظامی حضور داشت.

این نخستین بار در پنج سال گذشته است که حضور اون در انظار عمومی رشد داشته است. از ۲۰۱۳ که دومین سال حضور وی در قدرت بود، تعداد حضورهای کیم جونگ اون در انظار عمومی هر سال کاهش داشت.