کارمند جدید ترامپ نیامده جنجال آفرید

 به نظر می‌رسد یکی از نخستین وظایف «میک مولوینی» رئیس جدید و موقت ستاد کارکنان کاخ سفید این باشد که توضیح دهد چرا پیشتر در انظار عمومی رئیس جمهور آمریکا را «یک انسان وحشتناک» توصیف کرده است.

روز گذشته ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد «میک مولوینی» پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال 2016، به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخته است. وی در این ویدئو می‌گوید: «بله. من از دونالد ترامپ حمایت می کنم. با اشتیاق هم این کار را می کنم. من فکر می کنم او یک انسان وحشتناک است. اما رقیب انتخاباتی او (هیلاری کلینتون) هم همانطور بد است.»

این ویدئوی جنجالی نخستین بار از سوی دیلی بیست منتشر شد. به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مولوینی به یک مهره کلیدی در دولت ترامپ تبدیل شد. وی از ماه فوریه سال گذشته میلادی تاکنون اداره مدیریت و بودجه در دولت ترامپ را بر عهده دارد. رئیس جمهور آمریکا روز گذشته هم در یک پیام توییتری «میک مولوینی» را به عنوان رئیس دفتر موقت خود (رئیس کارکنان کاخ سفید) و جایگزین جان کلی معرفی کرد. جان کلی قرار است اواخر سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کند.

جان کلی از مدت‌ها قبل با دونالد ترامپ اختلافاتی جدی دارد. پیش از این هم گزارش‌های زیادی درباره درگیری های لفظی این دو منتشر شده بود. جان کلی دومین شخصی بود که در دولت دونالد ترامپ سمت رئیس کارکنان کاخ سفید را بر عهده داشت. پیش از او «راینس پریبس»، رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری خواه این سمت را بر عهده داشت. او هم چند ماه بیشتر در این سمت خدمت نکرد و از سوی ترامپ برکنار شد.

دونالد ترامپ حتی پیش‌بینی کرده بود که جان کلی تا 7 سال دیگر که او رئیس جمهور آمریکاست در این سمت باقی خواهد ماند!