ادامه خوی وحشی گری ائتلاف سعودی بعد از آتش‌بس

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن گفت: جنگنده های ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 12 مرتبه الحدیده و 26 مرتبه مناطق دیگر را بمباران کردند.

حملات سعودی ها به مناطق مختلف یمن در حالی صورت می گیرد که طرف های یمنی حاضر در نشست صلح سوئد، درباره برقراری آتش بس در الحدیده با یکدیگر توافق کردند.

سریع افزود: منطقه 'کیلو 16' سه مرتبه، 'صلیف' 3 مرتبه و 'بیت الفقیه' در استان الحدیده 5 مرتبه هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفته است. در جریان این حملات، 5 یمنی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

این مقام یمنی ادامه داد که جنگنده های دشمن، مناطقی را در استان های صعده و حجه نیز بمباران کردند که در اثر آن یک زن کشته شد.

سخنگوی ارتش یمن گفت که جنگنده های ائتلاف سعودی از بمب های خوشه ای در حملات خود به مزارع شهروندان یمنی در استان بیت الفقیه در الحدیده و بمب های صوتی در استان بنی سعد در 'المحویت' در غرب صنعا استفاده کردند.

وی افزود که مزدوران دشمن همزمان با حملات شدید توپخانه ای و هوایی به شهر 'الدریهمی' از چند جهت، تلاش کردند که در این منطقه پیشروی کنند.

در بخش نجران جنوب غرب عربستان نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین توانستند جلوی پیشروی نظامیان دشمن به سمت منطقه 'الشبکه' در یمن را بگیرند. این در حالی است که توپخانه سعودی مناطق مسکونی در منطقه مرزی 'رازح' را به شدت گلوله باران کرد که خسارت های شدیدی به مزارع و خانه های یمنی ها وارد شد.

این در حالی است که «محمد علی الحوثی» عضو ارشد انصارالله بامداد یکشنبه اعلام کرد طبق نامه دریافتی از «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد، زمان آتش بس در بندر الحدیده، 18 دسامبر (سه شنبه - 27آذر) تعیین شده است.

نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه گذشته پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل متحد، درباره آتش بس در شهر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.

طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوئد همچنین به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته 22 آذرماه پس از یک هفته در استکهلم سوئد پایان یافت.