محکومیت کشتار غیرنظامیان در کشمیر تحت کنترل هند

شاه محمود قریشی گفت: «ما کشته شدن ۱۴ نفر از مردم بیگناه را در کشمیر تحت کنترل هند محکوم می‌کنیم. ما از سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم که به موضوع کشتار غیرنظامیان در کشمیر تحت کنترل هند توجه لازم را داشته باشند.»

وی افزود: «ما از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم نقش پررنگ تری را در رابطه با فجایعی که هند در منطقه کشمیر به وجود آورده است ایفا کنند. ما از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواسته ایم جلسه‌ای را در سطح وزرای امور خارجه به منظور توجه به موارد نقض حقوق بشر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند و کشتار جمعی افراد به فوریت برگزار کند.»

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه افزود: «توحش نیرو‌های نظامی هند در دره اشغال شده کشمیر به حداکثر درجه خود رسیده است و ما از نهاد‌های بین المللی می‌خواهیم به فوریت به موضوع رسیدگی و از نسل کشی غیرنظامیان در این منطقه اشغال شده جلوگیری کنند. پاکستان همچنان به حمایت دیپلماتیک، سیاسی و اخلاقی خود از مردم کشمیر و هدف آن‌ها برای رسیدن به حقوقشان ادامه می‌دهد و از همه احزاب سیاسی در پاکستان می‌خواهیم از موضوع کشمیر حمایت کنند و وحدت نظر داشته باشند.»

قریشی در ادامه گفت: «امسال به تنهایی پانصد نفر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند کشته شده اند. ما قصد داریم که کنفرانسی را درباره موضوع کشمیر در پنجم ماه فوریه سال آینده در لندن با موضوع بررسی اقدامات فاجعه بار هند در منطقه کشمیر برگزار کنیم.»

­در این حال هزاران نفر با برگزاری تظاهرات در شهر‌های مظفرآباد و چاکتوهی در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان اقدامات نیرو‌های هندی را به کشتار غیرنظامیان در کشمیر تحت کنترل هند محکوم کردند. حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد اقدامات نظامیان هندی را محکوم کردند.

سازمان همکاری اسلامی هم به شدت تیراندازی نیرو‌های امنیتی هند به تظاهرکنندگان در کشمیر تحت کنترل هند را محکوم کرد و کشتن تظاهرکنندگان و زخمی کردن آن‌ها را در شهر بولواما اقدامی تروریستی توصیف کرد.