خبرنگار پرس تيوي در آنکارا به نقل از منابع ترکيه گزارش داد، پليس روز دوشنبه (۲۴ بهمن، ۱۳ فوريه) به ۲۰ دفتر و خانه در استانبول، آنکارا، دياربکر و ۲۰ شهر ديگر يورش برد و ۱۰۰ نفر از اعضا پکک را دستگير کرد.

این عملیات با هدف بازداشت اعضای اتحادیه جوامع کردستان ترکیه انجام شد که مقام‌های آنکارا آن را شاخه سیاسی گروه‌ تروریستی پ‌ک‌ک می‌دانند.

آنکارا می‌گوید اتحادیه جوامع کردستان ترکیه در نظر دارد با ساختارهای سیاسی خود جایگزین نهادهای دولتی ترکیه در منطقه آناتولی شود که اکثریت ساکنان این منطقه را کردها تشکیل می‌دهند.

پس از آن که شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در ماه اکتبر سال گذشته میلادی ۲۴ تن از نیروهای امنیتی ترکیه را کشتند، آنکارا حملات سنگین و گسترده‌ای را علیه شبه‌نظامیان در شمال عراق و در استان حکاری ترکیه آغاز کرد.

گروه پ‌ک‌ک از سوی آنکارا و بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، امریکا و اتحادیه اروپا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

گروه جداييطلب تروريستي پکک از سال ۱۹۸۴ عمليات مسلحانه خود را با هدف جدايي منطقه کردنشين جنوب شرق ترکيه، عليه دولت اين کشور آغاز کرد که تا کنون در جريان اين درگيري ها بيش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند.