هشدار یار صمیمی اسد به دشمنان سوریه

ولید معلم، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر سوریه، طی دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه دمشق گفت: کشور‌هایی که علیه سوریه توطئه‌چینی کرده‌اند هنوز هم بهای سیاست‌های خود پرداخت می‌کنند و اکنون دچار افزایش میزان بی‌کاری، تورم و تفرقه سیاسی و اجتماعی درون این کشور‌ها و بین خودشان شدند.

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه اظهاراتش اعلام کرد سفر عمر بشیر، رئیس جمهور سودان، به دمشق گامی در چارچوب شکست محاصره تحمیل شده علیه سوریه شمرده می‌شود.

معلم افزود: دولت به دنبال اعمال کل حاکمیت خود بر تمام خاک جمهوری عربی سوریه است. اولویت رهبری سوریه، آزادسازی ادلب از چنگ گروه‌های تروریستی است.

وی درباره اوضاع در شمال شرق سوریه تاکید کرد هیچ کس در این کشور حتی حرف زدن درباره وجود موجویت مستقل یا فدرال را قبول نمی‌کند و هیچ راهی دیگر جز بازگشت به وطن که آغوشش را به روی تمام فرزندان خود باز کرده، نیست.

وزیر خارجه سوریه به اهمیت برگزاری نشست کمیته مشترک سوری و روسی در دمشق و نشست‌های مهم که به دنبال ایجاد یک راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در چارچوب روابط سیاسی و نظامی با روسیه باشد، اشاره کرد.

معلم در ادامه به هماهنگی دائم بین سوریه و روسیه در این خصوص اشاره کرد و گفت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و تروریست‌ها به توافق سوچی پایبند نیستند.