هاآرتص: ایران " باثبات " است با حمله باثبات‌تر می‌شود


روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای به قلم " گیدئون لوی " در ارتباط با اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد که هرگونه حمله نظامی به ایران پیامدهای بسیار خطرناکی دارد و " فاجعه‌بار " خواهد بود.
این روزنامه صهیونیستی در ابتدای گزارش خود اینگونه نوشت که لحظه‌ای پس از دوره انتخابات کنگره‌ آمریکا، لحظه‌ای قبل از دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجره کوچکی از فرصت برای تصمیم‌گیری مهیا می‌شود. احتمالاً یک فصل بی‌مانند و بی‌مثال از خطرات باشد. طبق معمول، حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و فرآیند صلح در دستور کار قرار خواهد داشت.
هاآرتص با ذکر این موضوع ادامه داد: بمباران کردن ایران بسیار خطرناک است. دولت ایران باثبات است و اگر این کشور بمباران شود، ثبات بیشتری نیز پیدا خواهد کرد پس هر آن‎کس که تمایل دارد به تقویت ثبات ایران کمک کند، ما او را دعوت می‌کنیم تا ایران را بمباران کند. هر آن‎کس که می‌خواهد اتحاد مردم ایران را با دولت این کشور بیشتر کند ما او را دعوت می‌کنیم تا ایران را تهدید به حمله کند و هر که مایل است تا ایران را وادار به ساخت بمب هسته‌ای کند، دعوت می‌کنیم تا ایران را بترساند.
نویسنده این روزنامه اینگونه می‌نویسد که شکست در حمله به ایران، فاجعه‌بار خواهد بود و یک روز پس از تصمیم‌‌گیری برای حمله به ایران یک سناریوی وحشتناک به وجود می‌آید.
هاآرتص به موضع سخت رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرد و اینگونه نتیجه‌گیری کرد که پرخطرترین فرآیندی که در سال‌های اخیر در تل‌آویو رخ داده است این است که رژیم صهیونیستی عقلانیت نداشته است. مدت‌های بسیار زیادی است که رژیم صهیونیستی تشخیص نمی‌دهد که چه امری به نفع آن و چه امری به ضرر آن است. جدی‌ترین زیانی‌ که رژیم صهیونیستی به منافع خود وارد می‌آورد، توسط اقدامات خود این رژیم به وجود آمده است.
به عقیده نویسنده این مقاله، تنها راه رهایی از آنچه خطر ایران طی دو یا سه سال آتی نامید، پیگیری صلح[مصالحه] با آن است. به‎رغم آسان بودن راهکار، می‌توان یک سناریوی غیرواقعی دیگر را نیز متصور شد و آن عبارت است از اینکه اسرائیل با سوریه کنار بیاید و یک توافق‎نامه صلح میان آنها امضا شود تا به این ترتیب،[دمشق] ایران را به‎عنوان یک همپیمان راهبردی مهم از دست بدهد یا اینکه اسرائیل، ترکیه را با صلح به طرف خود بازگرداند به‎ویژه اینکه[آنکارا] یک همپیمان راهبردی مهم برای تل‌آویو در خاورمیانه محسوب می‌شود.