ترامپ دموکرات ها را مقصر تعطیلی دولت آمریکا خواند

 «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اواخر روز گذشته (جمعه) در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که تعطیلی دولت او زیاد طول نخواهد کشید.

وی با اشاره به عدم توافق خود با دموکرات‌ها که منجر به تعطیلی دولت شد،  گفت: می خواهید نام آن را «تعطیلی دموکراتها» بگذارید، نام آن را هر چه که می خواهید بگذارید. بهتر است با هم کار کنیم. بهتر است دو طرف به توافق برسیم و آن را عملی کنیم. خوشبختانه این تعطیلی زیاد طول نخواهد کشید.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این پیام ویدئویی درباره هجوم گروه های «خلافکار» به داخل کشور از طریق مرز جنوبی آمریکا هشدار داد و گفـت: کشورِ فوق العاده ی ما باید در مرزها امنیت داشته باشد. ما نمی خواهیم افرادی که قرار نیست اینجا باشند به کشور ما بیایند. این مسئله بسیار خطرناک است. مواد مخدر در حال جاری شدن به کشور است. حالا این مسئله به مجلس سنا بستگی دارد، به دموکراتها بستگی دارد، زیرا ما به رأی آنها نیاز داریم. ما با یک تعطیلی مواجه خواهیم شد و هیچ کاری برای جلوگیری از آن نمی توانیم بکنیم.

ترامپ پیش از این پیام ویدئویی هم اعلام کرده بود که دموکراتها باید برای تعطیلی دولت سرزنش شوند. این درحالی است که نمایندگان ارشد حزب دموکرات گفته اند که رئیس جمهور آمریکا تنها شخصی است که باید برای این تعطیلی مقصر شناخته شود.

همانطور که رایزنی میان مقامات کاخ سفید و کنگره برای حل اختلاف بر سر بودجه لازم در ساخت دیوار مرزی مکزیک بی نتیجه مانده است، از نیمه شب به وقت آمریکا (ساعت 8:30 صبح امروز به وقت ایران) فعالیت بخشهایی از سازمان های دولتی آمریکا متوقف شد و این سازمان ها باید با حداقل نیروی کاری به فعالیت خود ادامه دهند؛ زیرا بودجه لازم برای فعالیت آنها از سوی کنگره تأمین نمی شود. این نخستین بار در چهار سال گذشته است که چنین اتفاقی سه مرتبه به صورت متوالی برای دولت آمریکا می افتد.

ترامپ حتی پیش از این هم تهدید کرده بود که اگر کنگره 5 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک اختصاص ندهد، اجازه خواهد داد دولت تعطیل شود.