صهیونیست ها از خروج آمریکا از سوریه نگران شدند

«گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه، گفت این اقدام حائز اهمیت است، اما نباید در مورد تبعات آن مبالغه کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ایزنکوت که در مرکز علوم بین‌ رشته‌ای «هرتزلیا» صحبت می‌کرد، گفت: «تصمیم آمریکایی‌ها برای خارج کردن نیروهایشان از سوریه، رخداد قابل توجهی است، اما نباید در مورد آن مبالغه کرد.»

وی افزود: «ما سال‌ها به تنهایی به این جبهه پرداخته‌ایم و ارتش اسرائیل به صورت مستقل در این منطقه فعالیت کرده است. ما بر اساس منافع اسرائیل اقدام می‌کنیم و این تصمیم در حالی اتخاذ شده که روابط میان ارتش اسرائیل و ارتش ایالات متحده در بهترین حالت ممکن قرار دارد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا آخر هفته پیش در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور به زودی سوریه را ترک می‌کنند. به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با تصمیم ترامپ مخالف است، اما ترجیح داده که به صورت علنی علیه ترامپ موضع‌گیری نکند.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت تل‌آویو در سوریه بر مقابله با ایران متمرکز است و فارغ از تصمیم آمریکا به اقدامات خود در سوریه ادامه می‌دهد.

وی گفت: «در طول چهار سال گذشته، اقدام علیه تلاش ایران برای انتقال ظرفیت به عراق، سوریه و لبنان نقطه تمرکز اصلی ارتش اسرائیل بوده است. این تهدید از چشمان جامعه مخفی است، اما ارتش، سرمایه اطلاعاتی و نظامی عظیمی برای آن صرف کرده است. ما در جلوگیری از تحقق [هدف ایران] موفق بودیم، اما اراده و هدف آن‌ها همچنان پابرجاست.»

صهیونیست‌ها در حدود هشت سالی که از جنگ سوریه می‌گذرد، صدها بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده و مناطق مختلف این کشور را هدف قرار داده‌اند. تل‌آویو مدعی است که این حملات با هدف مقابله با تبدیل سوریه به جبهه تازه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.