حفاظت پلیس از یک نقاشی خیابانی! +عکس

ساکنان شهر «پورت تالبوت» کشور ولز ماه‌ها بود که از لایه‌های ضخیم خاکستر سیاه حاصل از فعالیت کارخانه فولاد که شهر را پوشانده بود شکایت می‌کردند و به نظر می‌رسید این موضوع توجه هیچ کسی را جلب نکرده تا اینکه بنکسی، نقاش معروف خیابانی یک نقاشی دیواری انتقادی در اعتراض روی یکی از دیوارهای شهر کشاند و این اثر هنری توجهات جهانی زیادی را به خود معطوف کرد.

این نقاشی روی دو دیوار مجاور یک گاراژ کشیده شده است و روی یک دیوار پسری را نشان می‌دهد که با پوشیدن لباس‌های زمستانی سرش را بالا گرفته و با دهان باز در انتظار بارش برف است و در سوی دیگر دیوار آتشی درون یک سطل آشغال خلق شده و پسر بچه به جای برف در واقع شاهد بارش شعله‌های خاکستر و آتش از آسمان است.

تعداد زیاد بازدیدکنندگان از این نقاشی خیابانی هر روز افزاش می‌یابد؛ به طوری که پلیس برای حفاظت از آن یک حصار دور آن قرار داده و یک نیروی امنیتی را نیز مامور حفاظت از آن قرار داده است.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.