خطر شورش درونی جمهوری‌خواهان علیه ترامپ

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آغاز یک شورش داخلی بین حامیان جمهوری‌خواه او در نتیجه تصمیم اخیرش برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه هشدار داده و تاکید کرده که بقای ریاست جمهوری او در معرض خطر قرار گرفته است.

والتر راسل مید در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، طرح خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و افغانستان از نظر سیاسی، خطرناک است و پایگاه آرای جمهوری‌خواه تندروتر از انزواطلبان است.

شگفت‌انگیزترین چیز درباره تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای کنار زدن نظرات مشاورانش و خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان، این نبوده که این تصمیم ناگهانی و فی‌البداهه بوده است، چرا که تغییرات ناگهانی بخشی از روش ترامپ هستند و برکنار کردن مقام‌های ارشد دولتی هم یکی از مورد علاقه‌ترین ابزارهای مدیریت او است.

موضوع شگفت‌انگیز آن است که آقای ترامپ برای اولین بار تصمیمی در حوزه سیاست خارجی گرفته که سبب چند دستگی بین ائتلافی شده که او را به کاخ سفید رسانده است و این موضوع کنترل او بر حزب جمهوری‌خواه را به خطر می‌اندازد. آقای ترامپ مرتبا مخالفان سیاسی خودش را به چالش کشانده و آنها را عصبانی کرده است، اما تصمیم او درباره سوریه متحدانش را از او بیگانه می‌کند، متحدانی که او نمی‌تواند آنها را از دست بدهد.