هنیه: نتانیاهو کودکش است

هنیه روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: نتانیاهو یک مجرم و کودک کش است و حق ندارد به کسی درس انسانیت بدهد.کسی که عامل تروریسم و ظلم در حق فلسطینیان است نمی تواند به کشورهایی که از مظلومان دفاع می کنند، اهانت کند.

سازمان غیردولتی بین المللی دفاع از کودکان فلسطین به تازگی اعلام کرد که سال 2018 یکی از مرگبارترین و خونین‌ ترین سال‌ها برای کودکان فلسطینی بوده است.

به گزارش این سازمان ، تاکنون مرگ دست‌کم 53 کودک فلسطینی در نتیجه حملات نیروهای رژیم صهیونیستی یا شهرک نشینان فلسطین اشغالی تایید شده است.

هنیه اظهارت تند نتانیاهو علیه ترکیه و 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری آن را محکوم کرد و گفت: اهانت نتانیاهو به اردوغان، به خاطر ترس و وحشت و دستپاچگی است که این شخص جنایت کار دراثر پایداری مردم فلسطین و اتهامات فسادی که در داخل با آن روبه رو است، دچارش شده است.

طی چند روز گذشته جدال لفظی میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری ترکیه، افزایش یافته است.

درگیری لفظی نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی و رییس‌ جمهوری ترکیه از آنجا آغاز شد که اردوغان در مراسمی در شهر استانبول خطاب به نتانیاهو گفت که تو صدای ظالمان هستی و کابینه ات متهم به انجام تروریسم دولتی است.

اردوغان افزود: اسرائیل حق ندارد هیچ طرفی را متهم کند؛ قبل از آن باید به علت خطاها و جنایت های ضدبشری و کشتارها و ویرانی هایی که باعث شده، مجازات شود.

نتانیاهو نیز در واکنش به اظهارات رییس‌ جمهوری ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: اردوغان نباید اسرائیل را موعظه کند چرا وی دیوانه و دیکتاتور است.