بشار اسد : به همکاری با عراق ادامه می‌دهیم

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد رویدادهای مثبتی که منطقه خصوصا در زمینه بازگرداندن امنیت و ثبات در بیشتر شهرهای سوریه شاهد آن است، این مسأله را نشان می‌دهد که اراده ملت‌های منطقه در حفظ حاکمیت کشورهایشان، قوی‌تر از توطئه‌های خارجی است.

بشار اسد در این دیدار اعلام کرد روابط خوب با کشور برادر عراق و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، عامل قدرتی برای هر دو کشور در مبارزه‌شان علیه تروریسم است. وی همچنین بر اهمیت ادامه این همکاری و هماهنگی تا نابودی تمامی اهداف تروریستی باقیمانده در سوریه و عراق تأکید کرد.

در این دیدار، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق نامه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کشورش را تقدیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کرد. خبرگزاری سانا به نقل از ریاست جمهوری سوریه گزارش داد: در این نامه به توسعه روابط دو کشور و اهمیت ادامه هماهنگی ها خصوصا در ارتباط با مبارزه با تروریسم و همکاری موجود در این خصوص و نیز مرزهای دو کشور پرداخته شده بود.

فالح الفیاض همچنین گفت: موفقیت ملت عراق در مقابله با تروریسم و پیروزی هایی که سوریه بدست آورده و توانسته است تروریسم را در بیشتر مناطق شکست دهد و امنیت را بازگرداند و نیز ورود ارتش سوریه به منبج، اخباری خوب است.

در این دیدار دو طرف بر روابط دو جانبه و نیز ضرورت توسعه آن در زمینه های مختلف به شکلی که در جهت منافع ملت‌های سوریه و عراق باشد، تأکید کردند.