به گزارش شبکه العالم، "علی العریض" تأکید کرد: پس از تحقیقات مشخص شد که یک گروهک در منطقه "بئرعلی بن خلیفه" در استان "صفاقس" درحال فعالیت است که، با انهدام این شبکه ۱۲ تن از عناصر آن دستگیر شده و ۹ تن دیگر نیز هنگام فرار شناسایی شدند که ۸ تن از آنها به لیبی گریختند. این اعتقاد و جود دارد که یکی از آنها نیز به الجزایر فرار کرده است.

وی افزود: هدف این گروهک از قاچاق سلاح به تونس، استفاده از آن در وقت مناسب برای اجرای طرح " امارت سلفی " در این کشور است.

العریض خاطرنشان کرد: این گروهک تروریستی با القاعده در ارتباط است، و فعالیتهای آنها فقط به عملیات تروریستی یا حمله به برخی اشخاص یا تأسیسات محدود نمی شد.

نیروهای امنیتی و ارتش تونس دو هفته پیش در درگیری با سه تن از عناصر مسلح سلفی در استان " صفاقس " ۲ نفر از آنها را کشتند و نفر سوم را دستگیر کردند.

دستگیری نفر سوم زمینه را برای شناسایی و انهدام کامل گروهک فراهم کرد.

فعال شدن جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی در تونس

از سوی دیگر، مجله تونسی " المصور " اعلام کرد، دستگاه جاسوسی رژیم اشغالگر " موساد " با همکاری سی آی ای، درحال فعال سازی شبکه جاسوسی خود در تونس پس از انقلاب مردم این کشور است.

این مجله خاطرنشان کرد، موساد ۳ هدف اصلی را در تونس دنبال می کند که عبارتند از، ایجاد شبکه های تخریب و شورش، زیرنظر گرفتن رویدادهای الجزایر و لیبی، و کنترل فعالیتهای فلسطینی ها و گروه های اسلامی در تونس.